شهرداری‌ها باید با جدیت در مقوله توسعه گردشگری و سرمایه گذاری ورود کنند / نقش موثر شورای استان در پیگیری و حل مسائل اساسی
شهرداری‌ها باید با جدیت در مقوله توسعه گردشگری و سرمایه گذاری ورود کنند / نقش موثر شورای استان در پیگیری و حل مسائل اساسی
استاندار با اشاره به این که شهرداری ها یک رکن اصلی توسعه در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری هستند و باید به این رسالت با جدیت عمل کنند، گفت: پارلمان شهری مازندران با تعامل و همگرایی برای حل برخی مشکلات اساسی استان نقش موثر خود را ایفا کند

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در جلسه با اعضای شورای استان مازندران با عنوان اینکه اعضای این شورا پارلمان شهری مازندران با مسئولیت خطیری هستند که پیشنهاد می کنم از فرصت های پیش روی خود به نحو احسن بهره ببرند، خاطرنشان کرد :در این شورا ما فرصت هایی داریم که اگر از این فرصت ها به درستی استفاده کنیم منجر به رفع بسیاری از مشکلات می شود و از آنجمله موضوع پسماند که دغدغه تمام استان است و از این شورا توقع این است که نظرات تمامی اعضا‌ و شهرداران استان را مطالبه کند و نسبت به موضوع پسماند یک جلسه اختصاصی برگزار کند تا مشکلات حوزه پسماند که یک مسئله ملی است مرتفع گردد .

وی ادامه داد :نظرات کلی شهرداران استان می بایست جمع بندی و کارشناسی گردد و در جلسات شورای استان ارائه شود و یکی از دلایل انباشت این مسائل طی سالهای اخیر ضعف انسجام و عدم وحدت رویه بوده است .

این مسئول با بیان این که تعامل و همگرایی از اولویت های مازندران در مسیر حل مشکلات و توسعه و شکوفایی است، اضافه کرد :شورای استان موضوعات اصلی استان را پیگیری و برای حصول نتیجه این مسائل می بایست با ارگان های مختلف تعامل لازم را ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: بازهم همچون یک سال اخیر تاکید می کنم که مازندران مقصد گردشگری است و اگر این استان بخواهد توسعه پیدا کند توسعه در درجه اول از درون استان باید ایجاد شود .

حسینی پور تصریح کرد :دولت های مختلف با ابتکار شهرداری ها رشد و توسعه پیدا کردند و از این طریق پای گردشگران را به کشورهای شان باز کردند و بیشترین درآمد شان از محل گردشگری است .باید قبول کنیم مسئولیتی که مردم در عصر مدرن به ما دادند با روش های سنتی نتیجه نمی دهد و باید گفتمان جدیدی را در استان مازندران ایجاد کنیم .

وی گفت :شورای استان باید خروجی راهبردی ارائه دهد و تنها نباید بدنبال مسایل شهرستانی باشد و برای محقق شدن اولویت های کلان استانی می بایست اقدام و برنامه ریزی کند .

سیدمحمود حسینی پور تصریح کرد :در یک سال اخیر سعی کردیم مازندران را در ریل تحرک و تحول قرار بدهیم تا مردم احساس امید پیدا کنند و هر کسی قصد این را داشته باشد علیرغم آگاهی، مردم را نا امید کند موضعی خصمانه را اتخاذ کرده است.

رییس شورای اداری استان اظهار کرد :ستاد رشد اقتصادی در استان مازندران تشکیل شده است که برکات زیادی داشته است و امسال برای اولین بار در استان مازندران رشد اقتصادی خواهیم داشت و با توجه به ظرفیت های فراوانی که داریم به بودجه دولت نیاز نداریم و شهرداری های استان باید با ارائه راهکارهای راهبردی نسبت به درآمد پایدار اقدام نمایند.

سید محمود حسینی پور تصریح کرد :در تمامی شهرداری های استان می بایست ارائه خدمات بصورت مکانیزه انجام شود.

استاندار مازندران تاکید کرد :ساختارهای شهری در مازندران می بایست متحول شود و مازندران بیش از همه چیز نیاز به اراده دارد که با قرار گرفتن اراده در اختیار حوزه اجرا بودجه و سایر مسائل محقق می شود . در بخش سرمایه گذاری یک پای داستان می بایست شهرداری ها باشند و زمینه جذب سرمایه گذار احترام و تعامل است و سرمایه گذار جایی حضور پیدا می کند که مورد احترام و تکریم قرار بگیرد.