میدان تره و بار ساری ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود / مازندران بدلیل حجم بالای تردد، نیازمند آزادراه و رفع مشکلات زیرساختی است
میدان تره و بار ساری ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود / مازندران بدلیل حجم بالای تردد، نیازمند آزادراه و رفع مشکلات زیرساختی است
استاندار با بیان این که با افتتاح میدان تره و بار ساری در دهه فجر امسال، گره ترافیکی مرکز استان برداشته می شود، گفت: افزایش تردد بدلیل حضور مضاعف سالانه مسافران در استان، موجب افزایش ترافیک است که نیازمند ایجاد آزادراه و رفع مشکلات زیرساختی است

به گزارش ندای تجن -سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در جلسه شورای راهبری تصادفات استان با عنوان اینکه مازندران جزو استان هایی است که از منظر جمعیت سفر، رتبه اول را دارد و هر سال بر تعداد سفر به مازندران افزوده می شود ولی از منظر زیرساختی مشکلاتی هست که باید در سطح ملی پیگیری و حل شود، خاطرنشان کرد :حق مازندران برخورداری از آزادراه است، گرچه آزاد راه تهران شمال شتاب قابل توجهی در این دولت گرفته است که امیدواریم تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی ادامه داد :هوشمند سازی جاده ها در استان مازندران آغاز شده است هرچند بودجه خاص خود را می طلبد و نیازمند کمک دستگاه های مختلف است که خروجی این اقدامات می بایست کاهش تصادفات باشد و موانع روان سازی ترافیک در استان می بایست برطرف شود .

این مسئول اضافه کرد :کاهش تصادفات یک تکلیف قانونی و اخلاقی است چرا که مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا همه باید تلاش کنیم میزان تصادفات وآسیب های منجر به فوت کاهش پیدا کند. تمامی سرعت گیرها از شرق تا غرب استان مازندران ساماندهی می شود چرا که مورد گلایه فراوان مردم استان است .

رییس شورای اداری استان بیان کرد :معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تشکیل کارگروهی نسبت به کاهش نقاط حادثه خیز در استان اقدام نماید چرا که از ۵۵ نقطه حادثه خیز تنها ۱۶ نقطه شناسایی و اقدام شده است که باید بصورت عملیاتی این موضوعات حل شود .

سید محمود حسینی پور افزود :شورای راهبری تصادفات نتیجه اش می بایست کاهش تصادفات باشد لذا توقع مردم این است در راستای کاهش تصادفات راهکار پیدا کنیم به همین منظور همه دستگاه ها بویژه شهرداری ها و فرمانداری ها می بایست پای کار بیایند و همکاری کنند.

وی گفت :پل های عابر پیاده می بایست در استان مازندران مکانیزه شود و با استفاده از ظرفیت های ملی و ارائه یک طرح مناسب استان مازندران با توجه به حجم تردد فراوان به پل های مکانیزه مجهز گردد.

حسینی پور اظهار کرد :استان مازندران باید در هوشمند سازی ترافیک بعنوان استان پایلوت انتخاب شود و راهکارهای این حوزه می بایست باید تبدیل به طرح شود و دوربین های مکانیزه و بازدارنده که پس از تخلف پیامک ارسال می کنند می‌بایست در استان مازندران نصب شود چرا که محورهایی که این امکانات را داشته باشد تصادفات در آن کاهش پیدا می کند .

استاندار مازندران تاکید کرد :برای بروز شدن عقب ماندگی استان مازندران در حوزه کاهش تصادفات و ترافیک نیازمند بودجه های ملی هستیم تا بتوانیم در سطح راه های مواصلاتی درون شهری و روستایی بتوانیم تصادفات منجر به فوت را کاهش دهیم.

او یادآور شد :میدان تره بار ساری که یکی از مهم ترین عوامل ترافیک مرکز استان است در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد که گره اصلی ترافیک مرکز استان را بر می‌دارد.