سیزدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران در حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود 
سیزدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران در حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود 
همایش ملی علمی تخصصی تاریخ شفاهی ایران با ارائه ۱۶ مقاله توسط پژوهشگران و با حضور علاقمندان عرصه تاریخ شفاهی، چهره های دانشگاهی و هنرمندان در ساری برگزار می شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران چهارشنبه 5 بهمن 1401 سیزدهمین همایش ملی علمی تخصصی تاریخ شفاهی ایران از ساعت 8:30 تا 18:30 در این مرکز صورت می گیرد.

مهدی معصومی گرجی رییس شورای سیاستگذاری این رویداد علمی فرهنگی ضمن اعلام مطالب فوق افزود: محورهای موضوعی سیزدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران مطالعات موردی مازندران، تاریخ شفاهی انقلاب، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی و مطالعات شهری و تاریخ شفاهی و مطالعات روستایی خواهد بود.

رییس حوزه هنری مازندران با اعلام این نکته که دکتر مرتضی نورایی استاد دانشگاه اصفهان دبیر علمی همایش می باشد،  افزود: پس از انتشار فراخوان، بیش از ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که در ادامه و پس از داوری ۱۶ مقاله برای ارائه سخنرانی و ۲۵ مقاله برای انتشار از سوی هیات داوران برگزیده شد.

این مقام مسئول هدف از برگزاری همایش را دانش افزایی و تقویت مهارت علمی و عملی پژوهشگران و علاقمندان این عرصه، بازیابی اولویت های تاریخ شفاهی در عرصه تاریخ محلی، تبیین و بازشناسی نقش و نسبت تاریخ شفاهی در ثبت و ترویج فرهنگ مردم و آسیب شناسی تاریخ شفاهی در حیطه تاریخ نگاری محلی عنوان کرد.