تلاش برای رسیدن به عدالت واقعی در حوزه حمایت از مطبوعات
تلاش برای رسیدن به عدالت واقعی در حوزه حمایت از مطبوعات
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان این نشست از تصمیمات جدی در مقوله توزیع آگهی های دولتی گفت و اضافه کرد: یکی از وظایف دستگاه فرهنگ در قبال قانون حمایت از مطبوعات همین موضوع است که به دنبال رسیدن به عدالت واقعی در این بخش هستیم، هرچند ممکن است مورد رضایت برخی از جریانات واقع نشود اما بدون شک در اولویت برنامه ریزی ها و اقدام در این دوره از مدیریت استان قرار گرفته است و امیدواریم به نتیجه و دستاوردهای خوبی در این زمینه برسیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از دفتر تحریریه و روزنامه سراسری “پیشرو” به مدیر مسئولی لیلا وریجی و روزنامه محلی “وارش” به مدیر مسئولی سید مجتبی نیایش بازدید کرد.
به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به همراه معاون امور فرهنگی و رسانه ای و رییس گروه مطبوعات و تبلیغات از دفتر تحریریه و روزنامه سراسری “پیشرو” و روزنامه محلی “وارش” بازدید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این بازدید ضمن تشکر از مدیران این رسانه ها و تلاش آن ها در پوشش اخبار، مطالب و تولید محتوای متناسب با شرایط اجتماعی جامعه به ویژه پرداخت به مسائل مهم روز و انعکاس مطلوب رویدادهای گوناگون در بزنگاه های مختلف بر اهمیت حفظ ماهیت و رسالت اصلی رسانه ای تاکید کرد.

جوادی در این رابطه گفت: هر چند با وجود و گسترش فضای مجازی و تغییر بستر رسانه ای، رویکرد برای کسب آگاهی و پیگیری اخبار دربین مخاطبان نیز تغییر یافته اما همچنان روزنامه‌ها جایگاه ویژه ای دارند و بخش قابل توجهی از جذب مخاطب را به خود اختصاص می دهند.

حسین جوادی افزود: با تأمل و دقت نظر در پرداخت حرفه ای به مسائل و مباحث مرتبط با روزنامه نگاری و فضای رسانه ای آن ها هنوز در برخی از مدعیان و صاحبان این رسانه نگاه مطلوب و یا در حقیقت نگاه حرفه ای به معنای واقعی وجود ندارد و شاید اهمیت درآمد آن ها را از هدف اصلی که آگاهی بخشی و فرهنگ سازی است دور کرده و این‌به عنوان یک آسیب و انتقاد جدی به بدنه مطبوعات استان وارد است. البته در این بین اکثریت راه و مسیر درستی را می روند که همین نقطه قوت و نوید روزهای بهتری را در آینده می دهد.

حسین جوادی گفت: متاسفانه اکثر اخبار بار منفی و حوادثی دارند که به آن اخبار تلخ می گویند و به طور عمده به حوادث و رخدادهای منفی و تلخ می پردازد، این برای جامعه نه اینکه نشاط نمی آورد بلکه جامعه را از نشاط و پویایی می اندازد.

مازندران نیاز به نهضت خبرهای خوب دارد. در کشوری که بسیاری از افتخارات، پیشرفت ها و اقدام خوب واقع می شود، این ظلم به کشور، نظام و مردم است که بار منفی به جامعه منتقل شود. جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد و حق دارد از اخبار خوب هم بهره ببرد.

وی در زمینه حمایت از مطبوعات و روزنامه نگاران و مشاغل مرتبط با آن گفت: قوانین و آیین نامه های مختلف در این زمینه از قبل نیز وجود داشته و دارد که بخش عمده آن از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود و بدون شک در این دولت نگاه حمایتی بیشتری با رویکرد عدالت فرهنگی برای این مهم در دستور و اولویت کاری است که مستلزم صبر و تحمل و تعامل فعالان مطبوعاتی است که بنابر سیاست‌گذاری های مدیریتی در این دوره مطمئنا به نتیجه مطلوبی می رسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر مسئله مهم سوژه یابی گفت: در جامعه ما برخی سوژه ها وجود دارد که علی رغم اینکه قابل کتمان نیستند اما کمتر مورد توجه قرار گرفته اند که با نگاه خاص می توان به آنها پرداخت.

حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان این نشست از تصمیمات جدی در مقوله توزیع آگهی های دولتی گفت و اضافه کرد: یکی از وظایف دستگاه فرهنگ در قبال قانون حمایت از مطبوعات همین موضوع است که به دنبال رسیدن به عدالت واقعی در این بخش هستیم، هرچند ممکن است مورد رضایت برخی از جریانات واقع نشود اما بدون شک در اولویت برنامه ریزی ها و اقدام در این دوره از مدیریت استان قرار گرفته است و امیدواریم به نتیجه و دستاوردهای خوبی در این زمینه برسیم.