نشست تاریخ شفاهی فرصتی برای اشراف اطلاعاتی محققین نسبت به تحقیقات درباره اقوام و موضوعات مختلف
نشست تاریخ شفاهی فرصتی برای اشراف اطلاعاتی محققین نسبت به تحقیقات درباره اقوام و موضوعات مختلف
نورانی با اشاره به اینکه در نشست‌های گذشته با افرادی آشنا شدم که پروژه‌های ماندگار دارند که سرمایه ملی است،گفت: تحقیقاتی که در باب اقوام و موضوعات مختلف که آغاز کردند، این‌ها میراث شده و تولید تاریخ و فرهنگ شده است که محققین باید بر آن‌ها اشراف و در تاریخ شفاهی قرار دهیم.




به گزارش ندای تجن_مرتضی نورائی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و دبیر علمی سیزدهمین همایش امروز صبح به صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران با بیان اینکه نشست سیزدهم در پی نشست‌های چندگانه بود که براساس ضرورت و نیازها از سال ۸۳برگزار شده است،گفت:امیدواریم که این نشست تولیدعلمی در برداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این نشست برای جوانان وافراد تازه کار که راه‌کارهای به روزی در عرصه موضوع و روش انجام داده‌اند جای تقدیر دارد، ادامه داد:مازندران بنا به جایگاهی که دارد نیاز به میکروفن سپاری هست.
نورائی با اشاره به اینکه در نشست‌های گذشته با افرادی آشنا شدم که پروژه‌های ماندگار دارند که سرمایه ملی است،گفت: تحقیقاتی که در باب اقوام و موضوعات مختلف که آغاز کردند، این‌ها میراث شده و تولید تاریخ و فرهنگ شده است که محققین باید بر آن‌ها اشراف و در تاریخ شفاهی قرار دهیم
وی با بیان اینکه امیدواریم این نشست آغازی برای تحقیقات محلی و شفاهی در مازندران باشد، گفت:در مجله پژوهش تاریخ شفاهی خوش‌آمد به مقالات می گویم و همین جا اعلام می کنم که افراد می توانند مقالات را چاپ کنند.

دبیر سیزدهمین همایش علمی تخصصی تاریخ شفاهی ایران این نشست را منحصربفردی عنوان کردو گفت: امیدوارم نتایج قابل افتخار و قابل فبولی در عرصه تاریخ شفاهی کسب کنیم