ضرورت تهیه اطلس طبیعت‌گردی در شمال کشور
ضرورت تهیه اطلس طبیعت‌گردی در شمال کشور
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر، گفت: تهیه اطلس طبیعت‌گردی در شمال کشور یکی از ضروریات است، با توجه به افزایش جمعیت در شمال کشور نیاز است تا طبیعت‌گردی در جنگل به‌روز شود تا جمعیتی که به جلگه فشار می‌آورد پراکنش خوبی در سایر نقاط داشته باشد.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا-مهرداد خزایی پول در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین انجمن علمی طبیعت‌گردی کشور با اداره کل منابع طبیعی مازندران به اهداف این طرح پرداخت و گفت: در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و به منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود جهت آموزش، ترویج ، صیانت از منابع طبیعی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی این تفاهم نامه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش بر این است تا تعامل بین بخش اجرا و علمی و تحقیقاتی خروجی خوبی داشته باشد، افزود: آنچه که متاسفانه در کشور ما به آن نگاه ویژه‌ای صورت نگرفته است اینکه بخش اجرا به دنبال کار خود است و بخش علمی نیز کار خود را دنبال می‌کند و بخشی از عقب ماندگی ما در بخش اجرا ناشی از نداشتن تعامل بین دو بخش موجود در کشور است.

خزایی با بیان اینکه باید تعامل خوبی بین جامعه جنگلبانی، مرتع‌داری و علمی خروجی داشته باشیم  تا در آینده قضاوت اینگونه نباشد که بعد از ۴۴ سال از انقلاب در نقطه اول قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: فعالیت دبیرخانه انجمن طبیعت‌گردی در شمال کشور از سال گذشته آغاز شده است، وجود جنگل‌های هیرکانی شاخصه اصلی طبیعت‌گردی در شمال کشور محسوب می‌شود و این موضوع باعث شده این منطقه به صورت ویژه‌تر دیده شود.

خزایی پول با اشاره به اینکه انجمن طبیعت‌گردی انجمنی جوان و پویا است که نیازمند شناخته شدن بیشتر است، گفت: این امر نیازمند برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های علمی خاصی است.

وی نداشتن قابلیت اجرایی بسیاری از پایان نامه‌ها را در این حوزه  یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از مطالعات علمی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود در خارج از دانشگاه کارایی ندارد و باید این گره‌ها باز شود.