مردم باید روح ایمان و اخلاص را در ما ببینندکه نیاز به شعار ندارد/ گرامی‌داشت ایام دهه فجر باید تجلیل مردمی باشد نه حکومتی
مردم باید روح ایمان و اخلاص را در ما ببینندکه نیاز به شعار ندارد/ گرامی‌داشت ایام دهه فجر باید تجلیل مردمی باشد نه حکومتی
آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز عصر در جلسه شورای اداری فرمانداری ساری بر تجلیل مردمی در مراسمات گرامی داشت ایام دهه فجر تاکید کرد.


به گزارش ندای تجن -آیت الله لائینی با تبریک مناسبت‌های ایام ماه رجب ، دهه مبارک فجر و یوم الله 22بهمن، گفت؛ از این ماه و به دنبالش ماه شعبان که مقدمه‌ای بر ماه رمضان است باید حداکثر استفاده را جهت بهره‌برداری معنوی، خودکاوی و خودسازی و ارتفای معنویت و اخلاق درون خودمان از این فرصت استفاده کنیم.
وی با با اشاره به اهمیت گرامی داشت سال‌روز ورود امام خمینی (ره)به آغوش وطن، گفت:امام طوری عمل کرد که مردم چه از او دیدند که اینگونه شیداواره حرکت کردند که معجزه تاریخ در تاریخ ۱هزار و ۴۰۰ساله واقعا نظیر ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه رهبری و مردم دو عامل مهم پیروزی انقلاب بودند، افزود:مردم رهبری را شناختند که تمام آمال و آرزوها را در وجود او یافتند،رهبری مردمی را شناخت که آن ظرفیت پیروزی و انقلاب کردن و مقاومت و ایستادگی داشتن را در مردم یافت و این دو کانال در کنار هم قرار گرفتند همدیگر را باور کردند، امت به امام و امام به امت اعتماد کرد و این پیروزی بزرگ حاصل شد.
آیت الله لائینی افزود:امروز هم اگر بخواهیم آن مسیر عزت تداوم یابد و انقلاب اسلامی ما روز افزون قوی‌و قوی‌تر شود و در مسیر استقلال و آزادی پیش رود همین دو رکن رهبری و مردم را باید داشته باشیم.
وی تصعیف رهبری و مردم را خیانت به تاریخ، دین و شهدا و خدا اعلام کرد و گفت:تضعیف رهبری در دستور کار دشمن است در این اغتشاشات اخیر تمام شعارها متوجه شخص رهبر بود و فهمیدند کانون قدرت کجاست.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تضعیف مردم و فشل کردن و منفعل کردن مردم با انواع تبلیغات و شایعات و شانتاز بازی ها و فشارها و تهدیدها و بخصوص القای روح یاس و ناامیدی نسبت به آینده از اقدامات دشمن است، گفت:رهبری و امت، امام و امت، این‌ها را باید قوی داشته باشیم تا از این پیچ‌های تاریخی عبور کنیم.
آیت الله لائینی افزود: در همه زمینه‌ها ببینید پیش از انقلاب چی بودیم و الان به کجا رسیدیم؛ما به عنوان کارگزاران نظام چه کار کنیم، هر کسی باید وظیفه خود را بشناسد و انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه اولین مسئله این است که مردم باید روح ایمان و اخلاص را در ما ببینندکه نیاز به شعار ندارد، گفت:مردم دل را می خوانند و زبان دل و تن از زبان دهان شناخته شده‌تر است.
نماینده ولی فقیه در استان یکی از آسیب‌های مدیران را یک دست نبودن زبان و دل اعلام کرد و ادامه داد:دومین ویژگی این است که باید ایثار را در ما ببینند یعنی مقدم شمردن دیگران بر خود است.
هر کدام از شما مسئولان در کوچه و خیابانی هستید باید در عمل مردم ببینند که قانون صرفه جویی، اخلاق و ادب و کارآمدی را رعایت می کنید.
آیت الله لائینی با بیان این سئوال که آیا یک زباله سوز باید ۱۰تا ۱۵سال طول بکشد، پل هوایی در کمربندی ۱۰سال طول بکشد، ادامه داد:در ورودی روستای اورست یک پل بود که تنها پایه ها را گداشتند و ۲۹سال رفتند که استاندار تا پایان اردیبهشت ماه قرار است تکمیل کند.
وی بر انجام درست فعالیت‌های اداری در ساعات رسمی تاکید کرد تا  وقت بیت المال هدر نرود و ادامه داد:مدیرانی که وضع مالی خوبی دارند می توانند برخی از اقلام حقوق خود را دریافت نکنند.

آیت الله لائینی با بیان اینکه گرامی داشت ایام دهه فجر باید تجلیل مردمی باشد نه حکومتی یا دولتی، گفت:مردم انقلاب خود را دوست دارندو با اعتشاشگران همکاری و همراهی نکردند.