افتتاح وبهره‌برداری از ۱۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در آمل
افتتاح وبهره‌برداری از ۱۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در آمل
در ایام دهه فجر در شهرستان آمل بیش از ۱۲۰ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار بیش از۳هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود و کلنگ چهار طرح به زمین زده خواهد شد.


به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛سید عباس حسینی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری با اعلام این مطلب که دهه فجر یادآور روزهای پرافتخار ایرانی اسلامی و ماندگارترین سند پیروزی و اقتدار در تاریخ ایران است.افزود:در ایام دهه فجر در شهرستان آمل بیش از ۱۲۰ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار بیش از۳هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود و کلنگ چهار طرح به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به بزرگترین طرح‌ها، به اجرای پروژه‌های صنعتی و تولیدی بخش خصوصی با سرمایه‎گذاری ۵۳ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مخابراتی با اعتبار ۲۴.۴ میلیارد تومان، ۱۸ طرح هادی و زیرسازی آسفالت به میزان ۱۲ هزار متر مربع با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از سوی دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به افتتاح ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فناوری‌های نوین با اعتبار ۴۸.۷ میلیارد تومان، یادآور شد: اصلاح هندسی میدان هزارسنگر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است که نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان خواهد داشت.

حسینی با تأکید بر افتتاح سه پروژه شهرداری آمل با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، سه پروژه شهرداری امامزاده عبدالله با هزینه ۳.۸ میلیارد تومان، چهار پروژه شهرداری گزنک با اعتبار ۳ میلیارد تومان و چهار پروژه شهرداری رینه با اعتبار سه میلیارد تومان، گفت: پنج پروژه بخشداری دابودشت با اعتبار ۳ میلیارد تومان، سه پروژه بخشداری دشت‌سر با افتتاح ساختمان جدید بخشداری به میزان ۲ میلیارد تومان، سه پروژه بخش لاریجان با اعتبار ۱۲.۸ میلیارد تومان، سه پروژه بخش امامزاده عبدالله با اعتبار ۱۰.۲ میلیارد تومان و سه پروژه بخش مرکزی با اعتبار ۱.۷ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه شبکه بهداشت و درمان آمل با اعتبار بیش از ۵.۷ میلیارد تومان، به افتتاح یک پروژه هلال احمر با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و افتتاح پروژه زیست محیطی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه بنگاه اقتصادی می‌توان به سه پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار ۲۰.۷ میلیارد تومان، یک پروژه شیلات با هزینه ۵.۵ میلیارد تومان، سه پروژه صنعت، معدن و تجارت با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان، دو پروژه میراثی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان اشاره کرد.

حسینی با اشاره به اجرای ۴.۶ کیلومتر فیبر نوری و معابر در شهرک صنعتی جمشیدآباد، یاداور شد: در حوزه بهداشت و درمان مرکز خدمات جامع سلامت روستای مرزنگو به همراه مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ نارنجستان و اختصاص دو دستگاه موتورلانس از دیگر پروژه‌ها است.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اجرای طرح هادی و آسفالت در روستاهای شاه محله، خشواش، آبگرم، تمسک عطایان، محمدآباد چلاو، آب‌بخشان، کمانگرکلا، کلاصفا، سرهنگ‎کتی، ایرا، هفت‎تن، پنجاب، ولیک علیا، کاسب محله، سوته کلاً، ممرزکتی، سوا و وسطی‌کلا، ادامه داد: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پل بلیران به طول ۳۲ متر، تکمیل زیرگذر محمدآباد و دوربرگردان کلاصفا در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره افتتاح طرح‌های صنعتی کارخانه دستمال کاغذی، دیوارپوش پلاستیکی و جعبه ورق با ارزش ۵۳ میلیارد تومان، بیان کرد: ۹ پروژه‌های مخابراتی هم شامل تقویت تلفن همراه در میدان ۱۷ شهریور، روستای تجن‎جار، بیشه محله، تجن‎جار، بی‌تی‌اس بخشداری دابودشت، توسعه فیبرنوری تکاب، نصب سوئیچ مخابراتی مزرس، رئیس‎آباد، اسپیاری و شیرکاج است.