نمایشگاه مشاغل خانگی در سال‌های بعد با کیفیت بیشتری برگزار شود
نمایشگاه مشاغل خانگی در سال‌های بعد با کیفیت بیشتری برگزار شود
غرفه داران نمایشگاه مشاغل خانگی خواستار توجه بیشتر مردم به بازدید از محصولات غذایی و صنایع دستی آن شدند و گفتند امیدواریم در سال بعد نمایشگاه با قووت بیشتری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ندای تجن – نمایشگاه محصولات غذایی «دل‌وس» در محل سالن فرهنگی اداره کل ارشاد با حضور غرفه‌داران فعال در حوزه مشاغل خانگی برگزار شد .

زینب نبی‌زاده یکی از غرفه‌داران نمایشگاه «دل‌وس» در محل سالن فرهنگی اداره کل ارشاد فارغ‌التحصیل رشته‌ی ارتباط تصویری در گفت‌و گو با ما، گفت: در کنار رشته‌ی گرافیک حدود دو سالی هست که به کار سفال‌گری مشغول هستم.

 این هنرمند با بیان اینکه توانستم از طریق رشته‌ی گرافیک و حتی سفال‌گری در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنم، افزود: نمایشگاه محصولات و صنایع‌دستی مشاغل خانگی غرفه‌های بسیاری دارد و هنرمندان در این غرفه‌ها حضور پیدا کردند تا بتوانند از این طریق مشاغل خودشان را به مردم معرفی کنند.

. رمضانی با اشاره به حضور کم‌رنگ  بازدیدکنندگان، ادامه داد: امیدوارم که در این چند روزباقی‌مانده از نمایشگاه مردم حضور پیدا کنند و از مشاغلی که می‌توانند با حمایت مردم و حتی مسئولین بسیار مفید واقع شوند، حمایت کنند.

 وی از مسئولان برگزارکننده نمایشگاه قدردانی کرد و ادامه داد: امیدوارم که در سال‌های بعدی هم این نمایشگاه بهتر از سال  جاری برگزار شود.

 سمیه رمضانی،. یکی دیگر از غرفه‌داران این نمایشگاه که عرضه کننده عسل‌های درمانی و تخصصی. است، گفت: از 4سالگی با عسل آشنا شدم و به خوبی درباره خواص درمانی آن می‌دانم .

وی با بیان اینکه چند سالی به خاطر اقلیم و تغییرات آب‌و هوایی در جامعه عسل خوب پیدا نمی‌شد، گفت: وقتس مردم درباره خواص عسل خوب می‌پرسند به آنها می‌گویم « به صدای بدنت گوش کن وقتی شما به خودتان توجه کنید متوجه می‌شوید که چه می‌خواهید».

رمضانی با اشاره به اینکه عقیده دارم که شادی واقعی زمانی است که ما از نظر روانی و مواد غذایی تامین باشیم و قدر طبیعت را بدانیم ، ادامه داد: بزرگان گفته‌اند شما همانی هستید که می‌خورید، به طوری که وقتی املاح و پروتئین بدن کم باشد روی رفتار ما تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه وقتی غذای پاک بخوریم شادی واقعی به زندگی می‌آید، افزود:. هر چه که بدن ما به آن نیاز دارد، خدا در طبیعت و گیاهان قرار داده است.

این فعال مشاغل خانگی با اشاره به اینکه طبیعت به خاطر برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی در مناطق در حال فقیر شدن است، افزود: گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم بر روی طبیعت اثر نامطلوب دارد.

 رمضانی درباره کیفیت عسل و عوامل تاثیرگذار روی آن، گفت: آب و هوا و پوشش گیاهی و خاک و سم پاشی روی عسل تاثیر می‌گذارد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا تاریخ 14بهمن‌ماه در محل سالن مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد استان ادامه دارد.

گفت‌و گو:نداکلائی

پیاده سازی:فاطمه موسوی