امحاء بیش از 500 هزارفقره پرونده / فرم‌گذاری و پالایش بیش یک میلیون فقره پرونده در بایگانی راکد دادگستری مازندران
امحاء بیش از 500 هزارفقره پرونده / فرم‌گذاری و پالایش بیش یک میلیون فقره پرونده در بایگانی راکد دادگستری مازندران
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در ده ماهه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار فقره پرونده موجود در بایگانی راکد دادگستری مازندران امحا شد.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام اکبری بااشاره به بازدید های مختلف از حوزه های قضایی از جمله بایگانی های راکد و حجم بالای پرونده ها در بایگانی راکد حوزه های قضایی تاکید کرد: روسا و دادستانهای هر حوزه قضایی باید نظارت لازم درمورد پالایش پرونده‌های موجود و ارسال پرونده ها به استان داشته تا بتوان بخش بزرگی از فضای فیزیکی هر دادگستری و بخشی از بایگانی‌های راکد آزاد و فضای بیشتری برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.
وی تلاش تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان را برای انجام این امر مهم ضروری دانست و تاکید کرد: این نوع برنامه‌ها و تلاش‌ها می‌تواند در پیشبرد دیگر اهداف دستگاه قضایی مثمر ثمر باشد.
رئیس کل دادگستری مازندران همچنین اعلام کرد:در10ماه سال جاری، یک میلیون و 43 هزارو 523 فقره پرونده ثبت اطلاعات فرم در رایانه ، یک میلیون و 74 هزار و 120 فقره پرونده نیز اسناد ضروری اسکن و 547 هزار و 668 فقره پرونده امحا گردید که در مجموع یک هزارو 96 متر مساحت اداری با مدیریت معاون فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی، معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی وهمکاری روسا و دادستان‌های استان آزاد شد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: برنامه ما این است که با تلاش تمامی همکاران تا پایان سال بتوانیم تمامی پرونده‌ها را پالایش و پرونده‌های عادی و غیرقابل استفاده را امحا کنیم.