پنل‌های خورشیدی در اختیار عشایر قرار گرفت/کارشناسان و مدیران جهادکشاورزی میز کار خود را به روستاها منتقل کنند
پنل‌های خورشیدی در اختیار عشایر قرار گرفت/کارشناسان و مدیران جهادکشاورزی میز کار خود را به روستاها منتقل کنند
استاندار خواستار حضور کارشناسان و مدیران جهادکشاورزی در روستاها شد تا به صورت مستقیم با مردم در ارتباط باشند.

به گزارش ندای تجن_سیدمحمود حسینی پور در همایش تجلیل از شبانان و‌ گله داران عشایر استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد، با عنوان اینکه امام خمینی به روستاییان و عشایر عزت داد، خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر باید نسبت به خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به مناطق روستایی و عشایر ارائه کرد برای جوانان و نوجوانان تبلیغ شود تا مورد سیاه نمایی دشمنان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: در استان مازندران با همکاری همه دستگاه های مسئول فضایی را برای عشایر می بایست فراهم کنیم تا هم اقتصاد عشایری توسعه پیدا کند و هم بستر اقتصاد عشایری را با امکانات جدید فراهم کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در تولید و رونق اقتصاد عشایر می بایست امکانات روز را برای عشایر فراهم کنیم که در این راستا وظایفی برعهده داریم و امکانات، زیرساخت های لازم برای عشایر می بایست تامین شود که به همین منظور پنل های خورشیدی جهت بهره وری بیشتر در اختیار عشایر استان قرار گرفته است که بصورت نمادین امروز رونمایی می شود.

وی گفت: ۶۰ درصد گوشت قرمز استان مازندران را عشایر تولید می کنند که آمار قابل توجهی است لذا باید اقدامات بیشتری برای عشایر انجام بدهیم تا وضعیت معیشتی عشایر تغییر پیدا کند. عشایر نیازمند تکنولوژی و امکانات جدید هستند تا بتوانند فعالیت های خود را با کیفیت بهتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید در ارائه خدمات به عشایر توجه ویژه ای شود که مورد تاکید ریاست جمهور و بیانگر این مهم است که عشایر جزو قشر موثر کشور می باشند، بیان کرد: برنامه مهمی برای اقتصاد روستا داریم و با توجه به اینکه بدنبال ۲۰۰۰ واحد دامداری صنعتی در روستاهای استان هستیم عشایر نقش مهمی در این راستا دارند که اولویت اول برای ایجاد این واحدها عشایر استان مازندران می باشند و بعنوان دولت، کارسازی و حمایت می کنیم.

حسینی پور تصریح کرد: شرکت کاله مازندران این مهم را پذیرفت که شیر همه روستاییان را بصورت تضمینی خریداری کند و در حال حاضر پالایشگاه شیر کاله در استان فعال شده است که ۱۲۰۰ محصول از این پالایشگاه تولید می شود و تنها ۵ درصد شیر این پالایشگاه در استان مازندران تامین می شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه تولید ریشه اش در روستاست و روستا بدلیل سهم بسزایی که در رشد اقتصاد ملی دارد باید متحول شود، بیان کرد: در یک سال اخیر دو الی سه برابر به روستاهای استان مازندران نسبت به سالهای قبل کمک کردیم و قطار سازندگی روستاهای مازندران به حرکت درآمده است که در این راستا کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی استان باید میزهای کار خود را در روستاها مستقر کنند چرا که با تمرکز در شهرها نمی توانیم برای عشایر نسخه بپیچیم می بایست مشکلات روستاییان و عشایر را از نزدیک ببینیم تا بتوانیم مشکلات شان را حل کنیم.

  • منبع خبر : استانداری