وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکانات ملی به مازندران بدهد/وزارت بهداشت بر قیمت داروها نظارت کند
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکانات ملی به مازندران بدهد/وزارت بهداشت بر قیمت داروها نظارت کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان خواستار امکانات ملی برای مازندران شد تا بتواند پذیرای خوبی برای مسافران در ایام نوروز باشد.

به گزارش ندای تجن -از 5ماه گذشته جلسات مکرری برای برنامه‌ریزی برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی در سال 1402 با هدف هماهنگی و خدمات رسانی به مسافران در کشور برگزار شد.درهمین راستا این جلسات در مازندران نیز در حال برگزاری است .

امروز صبح در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی که به صورت وبیناری با کشور در محل سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  با بیان اینکه  مازندران مقصد بسیاری از گردشگران در کشور است، گفت: در مازندران نخستین حکومت شیعیان تشکیل شده است و ضرورت صیانت از این هدیه معنوی در دستور کار ما هست.

روح الله سلگی با اشاره به اینکه حضور میلیون‌ها گردشگر با فرهنگ‌های مختلف  به مازندران زمینه بروز خرده فرهنگ‌های بسیاری را در استان ایجاد کرد، افزود: با توجه به تحولات 4ماه گذشته و جنگ رسانه‌ای که شکل گرفت حمایت از فرهنگ اصیل استان یک نیاز اساسی است و می توانیم مبلغ فرهنگ اصیل مازندران باشیم.

سلگی با اشاره به  ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه اقلیمی داریم، ادامه داد: طبیعت مازندران در دنیا بی نظیر است، ما در استان بیش از 30آبشار، 110غار و 480کیلومتر ساحل مسطح که هیچ کدام از همسایگان کشور ما از این ساحل برخوردار نیستند، داریم.

وی افزود:950 آب بندانی که منحصر بفرد در دنیا و 27سد طبیعی و 4هزار و 500چشمه به همراه قله پرافتخار دماوند و چشمه های آب گرم در آمل بخش کوچکی از ظرفیت های خدادادی مازندران است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه خدمات مازندران به صورت ملی اما امکانات استان، محلی است، گفت:از وزارت میراث فرهنگی تقاضا داریم که امکانات را به مازندران بدهند.

وی از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی درخواست کرد تا با توجه سهمیه پایین عرضه دارو در استان نسبت به تقاضای موجود و ورود مسافران همکاری لازم برای رفع این مشکل را داشته باشد.

معاون استاندار مازندران خواستار نظارت وزارت بهداشت بر قیمت دارو در مراکز خدمات دهی شد.

سلگی با اشاره به جلسات تنظیم بازار مازندران که برگزار شد، گفت:ذخایر استان کافی است و در بخش غذا گوشت، برنج و میوه به اندازه لازم است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی نوروزخوانی ، نمایشگاه های صنایع دستی و..در ایام نوروز داریم، افزود: نمایشگاه‌های صنایع دستی مازندران ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و مکانی برای فروش محصولات بانوان سرپرستان خانوار است.

وی با اشاره به اینکه طی دو هفته از ایام نوروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند برای نمایش ظرفیت‌های فرهنگی منطقه درمازندران اقدام کند، گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران انتظار داریم تا از بستر ایجاد شده در ایام عید نوروز برای اجرای ایده‌ها و برنامه‌های فرهنگی خلاقانه استفاده کند.

معاون استاندار مازندران از دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر نوروزی خواست تا شروع به نامه نگاری کنند و از وزارت خانه‌ها و سازمان‌های تابعه بخواهند تا برنامه و نیازمندی‌ها را مطرح کنند.

سلگی با اشاره به تشکیل تیم بازرسی در استان، اضافه کرد: لازم است تا موارد بهداشتی در نمازخانه‌ها، پمپ بنزین، رستوران‌ها و مراکز خدمات دهی به صورت حضوری بازدید کنیم.