معاون استاندار: ریشه‌کنی اعتیاد نیازمند اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم است
معاون استاندار: ریشه‌کنی اعتیاد نیازمند اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم است
نشست مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی گیلان با حضور مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و خیران استان برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ حسین مصطفی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در این نشست با اشاره به اثرات سوء مصرف مواد مخدر در ابعاد شخصی و اجتماعی ، اظهار کرد: در جریان مقابله با اعتیاد باید رویکردی جامع و سیاستی بازدارنده را در پیش گرفت.

وی ریشه کنی اعتیاد را نیازمند اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم خواند و افزود: هرگاه مردم برای استمرار یا براندازی عنصری پا به میدان گذاشتند ، شاهد اثربخشی آن رویداد هستیم ، چنانکه در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ، حمایت و پشتیانی مردم نقش اصلی را ایفا کرد.

مصطفی پور ، فعالیت مجمع خیرین یاریگر زندگی در استان را اقدامی ارزشمند برای مقابله با اعتیاد و احیای بیماران مبتلا به این بیماری دانست و گفت: هدایت نجات یافتگان از گرداب اعتیاد نیازمند حمایت و هدایت از سوی دغدغه مندان این حوزه است.

فرزین رحیم نظری مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست از اهتمام استاندار گیلان در مبارزه با مواد مخدر و برگزاری نشست های تخصصی برای کاهش اعتیاد در استان تقدیر کرد .

وی بر لزوم هم افزایی مسئولان و فعالان اجتماعی برای کاهش مخاطرات اجتماعی تاکید و تصریح کرد: تمرکز اصلی مجمع خیرین یاریگران زندگی بر ایجاد اشتغال برای افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی و معتادان بهبود یافته است و انتظار می رود با تشکیل این مجمع در همه استان های کشور شاهد مدیریت موثری در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد باشیم.

علیرضا نبی رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور هم به بیان اهداف و برنامه های این مجمع پرداخت و تصریح کرد: گیلان بعنوان مهد فرهنگ ، تمدن و ادب باید در حوزه اجتماعی بسیار تقویت شود و پدیده اعتیاد در این استان باید کم رنگ و در نهایت مرتفع شود.

وی تبدیل کمپ‌های ترک اعتیاد به کارگاه تولیدی و شهرک صنعتی را هدف اصلی مجمع خیرین یاریگران زندگی اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با جذب بهبودیافتگان از اعتیاد ، ضمن بازپروری و مهارت آموزی ؛ زمینه فروش محصولات دست ساخته آنان را فراهم کنیم.

در پایان ، با برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی منتخبان این مجمع در گیلان معرفی شدند.