اهمیت در خط امام زمان (ع) بودن/لزوم تسهیل ازدواج آسان برای جلوگیری از پیری جمعیت/<strong data-lazy-src=
اهمیت در خط امام زمان (ع) بودن/لزوم تسهیل ازدواج آسان برای جلوگیری از پیری جمعیت/<strong data-lazy-src=
نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه به مسایل مهمی اشاره کرد که درباره اهمیت در خط امام زمان (ع) بودن،تسهیل ازدواج جوانان برای جلوگیری از پیری جمعیت،تاکید بر صیانت از منابع طبیعی در مازندران،نقش کانون‌های فرهنگی مساجد در ترویج فرهنگ دینی بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت روز جوان با اشاره به اینکه جوانان کشور به عشق خدا، ولایت و وطن حماسه آفریدند و جهادگری کردند، گفت: جوانان کشور در حوزه‌های جهادی گام برداشته و افتخار آفریدند لازم است حرف جوانان را بشنویم، درد جوانان را ببینیم و به مشکلات نسل جوان رسیدگی کنیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در نماز جمعه ساری در جمع نمازگزاران به نشانه‌های تقوا پرداخت و گفت: اگر در مجموعه مدیریتی قرار گرفتید و سرپرست و یا دارای پست و مقام اداری شدید باید سرپرست ستوده داشته باشید و خیانت نکنید. اگر غیر از این باشد در خط امام زمان خود نیستید.

لزوم تسهیل ازدواج آسان برای جلوگیری از پیری جمعیت

خطیب جمعه ساری تولد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را به همه جوانان تبریک گفت و یادآور شد: الگوی جوانان کشور باید حضرت علی اکبر(ع) باشد لازم است دین‌داری، فداکاری، ادب، خلوص و شجاعت را در مسیر یاری خدا و ولی خدا به کار گرفته شود.

وی به کاهش زاد و ولد در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم از نظر جمعیت با پیری و کاهش نیروی جوان مواجه نشویم این مهم محقق نمی‌شود جز اینکه ازدواج آسان و به هنگام صورت گیرد.

امام جمعه ساری به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی نهاد تاثیرگذار در رفع مشکلات محرومان است از این‌رو روز احسان، نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در تقویم کشور به منظور فرهنگ سازی ثبت شده است.

تاکید بر صیانت از منابع طبیعی در مازندران

این مسئول به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در کشور اشاره کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی مازندران ۲ میلیون هکتار جنگل را در اختیار دارد که بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می‌کند این موهبت خدادادی در سلامت محیط زیست تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر صیانت از منابع طبیعی در مازندران، تصریح کرد: باید درخت بکاریم و برداشت علمی و بهینه انجام شود.

این مسئول تجاوز به منابع طبیعی و محیط زیست را دور از اخلاق دینی دانست و افزود: بعضا توسط برخی سودجویان شاهد دست درازی به منابع طبیعی در مازندران هستیم که برخورد قانونی می‌شود.

نقش کانون‌های فرهنگی مساجد در ترویج فرهنگ دینی

آیت الله لائینی به نقش کانون‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: این نهادها موجب می‌شوند تا از مساجد به عنوان کانون دینی و فرهنگی استفاده شود و درترویج فرهنگ دینی تاثیرگذار هستند.

وی برگزاری محافل جشن و نشاط به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) را توسط مردم و دستگاه‌های فرهنگی مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: لازم است نسل جدید جامعه با فرهنگ مهدویت آشنا شوند، اقدامات در این روز باید معرفتی و همراه با شعور باشد.

نماینده ولی فقیه با اعلام اینکه برخی با عنوان مکتب مهدویت سوء استفاده می‌کنند، تصریح کرد: برخی فرقه‌های گمراه کننده ایجاد کرده‌اند باید با این آسیب‌ها مبارزه شود تا نیمه شعبان پر شور و شعوری داشته باشیم.

لازم به ذکر است برگزاری میز خدمت مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و نمایشگاه از فعالیت جانبی این هفته نماز جمعه ساری مرکز استان مازندران بود.

این خبر از خبرگزاری ایسنا برداشته شده است که با کمی تغییرات در متن و تیتر به انتشار رساندیم.عکس ها از کانال مربوط به قلب فرهنگی شهر ساری دریافت شده است.