دیدار مدیرکل و پرسنل کمیته امداد مازندران با نماینده ولی‌فقیه در استان
دیدار مدیرکل و پرسنل کمیته امداد مازندران با نماینده ولی‌فقیه در استان

️به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، مدیر کل و پرسنل کمیته امداد با نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار و گزارشی از عملکردکمیته امداد ارائه نمودند. در این دیدار حجت الاسلام عالیشاه مدیرکل کمیته […]

️به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، مدیر کل و پرسنل کمیته امداد با نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار و گزارشی از عملکردکمیته امداد ارائه نمودند. در این دیدار حجت الاسلام عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: ۱۴ اسفند ماه ۱۳۵۷ با فرمان تاریخی امام خمینی کمیته امداد تاسیس شد و افتخار ما این است که در این نهاد که مزین به نام با برکت امام است مشغول به خدمت به نیازمندان و محرومین هستیم.

️وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری کار در کمیته امداد لطیف و ظریف و شریف است و این لطافت و ظرافت و شرافت با توجه به خدمات خوبی است که در حوزه های مختلف ودر سرفصل های فراوان به مددجویان ارائه می شود.

️حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اولین رویکرد کمیته امداد که معیشت است گفت:۸۳۰۰۰ خانواده در کمیته امداد تحت حمایت است که ۱۵۰۰۰ دانش آموز، ۱۷۰۰ دانشجو ، ۲۷۰۰یتیم ، ۱۰۳۰۰ نفر محسنین و ۳۷۰۰ بیمار لاعلاج در این نهاد خدمات دریافت می کنند.

️وی گفت : در بحث معیشت ۳ مرحله سبدهای غذایی برنامه ریزی کردیم که تاکنون ۲۴۰۰۰۰سبد غذایی و ۲ میلیون و دویست هزار پرس غذای گرم بین خانوادها توزیع شده است.

️حجت الاسلام عالیشاه بیان داشت:با استقرار نظام نیاز سنجی و سامانه امداد هوشمند توانستیم اطلاعات ۸۳۰۰۰ خانواده را در عرض ۴۵ روز به روز رسانی کنیم و اکنون در هر نقطه استان مردم شریف از طریق امداد هوشمند می توانند نیاز خود را ثبت و در کمتر از ۱۰ روز درخواست ها رسیدگی خواهدشد.

️مدیر کل کمیته امداد بیان داشت: توجه ویژه به خدمات معوض به جای بلاعوض برای افرادی که بازتوان هستند بر اساس استعداد سنجی وانجام طرحهای اشتغال که برای هر طرح دانش بنیان ۳۰۰میلیون و طرح های عادی ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می شودو افتخار ما در کمیته امداد این است که ۱۳۵۰۰ فرصت شغلی برای خانواده ها ایجاد کردیم.

️حجت الاسلام عالیشاه ضمن اشاره به اینکه فقر استان در زیر لوای سبز آن پنهان شده گفت: در قرض ماندگار همانند سال قبل رتبه اول کشور را کسب نمودیم و با زحمات همکاران جهادی و انقلابی از ۲۰/ ۸/ ۱۴۰۱ تا ۲۰/ ۱۰/ ۱۴۰۱شش میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان جمع آوری شد.

️حجت الاسلام عالیشاه گفت: افتخار ما این است که ۱۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان اهدا کردیم واکنون جهیزیه پشت نوبت نداریم .

️وی گفت :با هدف مردمی نمودن امداد و واگذاری امور تصدی گری به مردم ۴۸۰ مرکز نیکوکاری کار امداد را در محلات با شبکه سازی انجام می دهند تا واسطه خدمات خیرین به مردم نیازمند باشند.

️حجت الاسلام عالیشاه توانمند سازی فکری ، فرهنگی و اشتغال مددجویان و ارتقاء کسب درآمد خانواده ها را مهم شمرد و گفت: از ۱۰۰درصد اعتبارات اشتغال امسال ۹۵ درصد جذب و مابقی در روزهای آینده جذب خواهد شد و طبق جلسات کارگروه اشتغال در استانداری کمیته امداد در بحث اشتغال رتبه برتر را در استان دارد.

️حجت الاسلام عالیشاه با تشکر از تمامی همکاران ساعی ، جهادی و انقلابی در کمیته امدادخاطر نشان کرد: امسال برنامه ابلاغی کمیته امداد ۳۹۸ میلیارد بوده که با زحمات کارکنان ، حمایت های مسئولین و خیرین استان ۵۰۰ میلیارد تومان مازاد بر برنامه های تعهدی و مردمی ابلاغ شده به مردم شریف استان خدمات ارائه شد.

️در پایان جلسه حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تبریک نیمه شعبان و سالروز تاسیس کمیته امداد به همه امدادگران گفت: کمیته امداد یک نهاد انسانی، اقتصادی، انقلابی، جهادی، اخلاقی ، عاطفی و تکریمی است که توفیق خدمت در این نهاد مبارک به شما عزیران عنایت شده است.

️وی افزود: امام خمینی با تاسیس کمیته امداد نشان داد دین اسلام در عین اینکه در سیاست ، حکومت و مدیریت بالاترین سطح را دارد در حوزه مسائل انسانی ، اخلاقی ، وجدانی ، عاطفی ، محرومیت زدایی، دستگیری از اقشار ضعیف واز نظر اقتصادی هم بالاترین کارآیی را دارد.

️وی خاطر نشان کرد: در این نهاد باید بعد انقلابی بودن هم در کارکنان و هم در جامعه هدف کاملا برجسته و مشهود باشد.

️حضرت آیت الله محمدی لائینی با تشکرفراوان از همه کارکنان امداد در خدمت رسانی به نیازمندان گفت: باید بترسیم از اینکه توفیق نوکری قشر فقیر، ضعیف و مستضعف از ما سلب شود.