اهمیت ترویج درختکاری برای پاک‌سازی هوا و صیانت از محیط زیست/توجه به درختکاری برای بهره‌وری اقتصادی
اهمیت ترویج درختکاری برای پاک‌سازی هوا و صیانت از محیط زیست/توجه به درختکاری برای بهره‌وری اقتصادی

به گزارش ندای تجن – امروز صبح برنامه گرامی‌داشت هفته درختکاری به همراه غرس نهال در منطقه رودپی جنوبی با حضور دانش آموزان و دانشجویان به همراه مسئولین دولتی و مردمی در روستاهای لله مرز و گلنشین بخش رودپی جنوبی برگزار شد. فرماندار ساری با بیان اینکه در هفته درختکاری از 15 الی 22 قرار […]

به گزارش ندای تجن – امروز صبح برنامه گرامی‌داشت هفته درختکاری به همراه غرس نهال در منطقه رودپی جنوبی با حضور دانش آموزان و دانشجویان به همراه مسئولین دولتی و مردمی در روستاهای لله مرز و گلنشین بخش رودپی جنوبی برگزار شد.

فرماندار ساری با بیان اینکه در هفته درختکاری از 15 الی 22 قرار داریم که در این راستا ستاد نهضت درختکاری در سطح شهر، بخش‌ها و دهیاری‌ها را آغاز کردیم، گفت: در حدود 500 هزار اصله نهال  در ساری توزیع و غرس می‌شود.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه ارتباط با طبیعت و درختان فرصت خوبی برای بهره‌مندی از محیط‌زیست و منابع پایدار است، افزود: درختان به‌عنوان ریه‌های تنفسی یک شهر محسوب می‌شوند و اکنون در شرایطی قرار داریم که درختان و جنگل‌ها می‌توانند در زمینه احترام به طبیعت، حفظ محیط‌زیست تاثیر گذار باشند.

وی هفته درختکاری را فرصتی خوب برای پاک‌سازی هوا و صیانت از محیط‌زیست و ذخیره‌سازی برای آیندگان مطرح کرد.

فرماندار ساری بیان کرد: بنا داریم هم در اقتصاد و توسعه و هم حفاظت از محیط‌زیست درختکاری را ترویج دهیم.

بخشدار رودپی جنوبی، افزود: در بخش رودپی با همکاری شورای بخش و اعضای شورای روستاها و دهیاران روستا اقدام به درختکاری کردیم.

معنوی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 5 هزار اصله در روستای گالشکلا کاشتیم، افزود: در سال جاری نیز 4 هزار اصله نهال در حاشیه آب‌بندان روستای گالشکلا در طول روزهای گذشته کاشته شد.

بخشدار رودپی جنوبی از کاشت 1 هزار اصله نهال در حاشیه زمین ورزشی روستای لله‌مرز خبر داد و اضافه کرد: بر اساس هماهنگی با دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور استان قرار شد تا 700 اصله نهال از نوع صنوبر، اکالیپتوس و افرا  را در حاشیه آب‌بندان روستای گل نشین که دارای 83 هکتار آب‌بندان است بکاریم، فضای کاشت نهال را آماده کردیم که درمجموع حدود 7 هزار اصله نهال کاشتیم.

معنوی با بیان اینکه نهضت درختکاری در بخش رودپی ادامه دارد، گفت: مکاتبات اولیه را انجام دادیم و هماهنگی‌هایی با اداره منابع طبیعی ساری انجام دادیم تا در صورت نیاز درختان موردنیاز را دریافت کنیم.

بخشدار رودپی با اشاره به اینکه در گذشته غرس برخی درختان در زمینه تولید مواد غذایی کاربرد داشت، ادامه داد: در دوره کنونی درخت‌هایی که کاربرد صنعتی دارد کشت می‌کنند تا در زمینه تولید و هم بهره‌برداری از محل فروش انجام دهند.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام نامدار نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه پیام‌نور ساری، نوبخت فرماندار، معنوی بخشدار رودپی جنوبی و مسئولین پایگاه بسیج، اعضای شورای بخش و روستا به همراه دانشجویان و دانش‌آموزان در این برنامه حضور داشتند.