غرفه صنایع‌دستی ویژه نوروز در مازندران برپا می‌شود
غرفه صنایع‌دستی ویژه نوروز در مازندران برپا می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۸۵۵ غرفه صنایع‌دستی در ۲۶ نقطه استان مازندران ویژه نوروز در مازندران می‌شود.

به گزارش ندای تجن به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر عصر شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در جلسه کمیته نمایشگاهی حوزه صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ۲۶ نقطه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود و در مجموع ۸۵۵ غرفه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای رفاه حال گردشگران در تعطیلات نوروز برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود، افزود: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های نور، نوشهر و بابلسر به صورت ملی و حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی از سراسر کشور برپا می‌شود.

او همچنین از برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات در معابر اصلی پر تردد در سایر شهرستان‌ها و نوروزگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: علاوه بر آن با همکاری امور روستایی استانداری این نمایشگاه‌ها در روستاهای هدف گردشگری و سوغات محلی و نمایشگاهی برگزار می‌شود.

برزگر با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هر ساله به صورت سنتی در نوروز در مازندران برپاست، گفت: تلاش معاونت صنایع‌دستی برآن است تا شرایط عرضه مستقیماً دست‌ساخته‌های هنری را برای صنعتگران و به ویژه علاقه‌مندان و مصرف‌کنندگان این کالاهای هنری کاربردی فراهم کند.

او همچنین تصریح کرد: نظارت بر عرضه محصولات بومی و همچنین توزیع محصولات رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های سراسر استان با توجه به نیاز گردشگران از دیگر برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی است.