غرس نهال در شهرک عباسپور نیروگاه شهید سلیمی نکا
غرس نهال در شهرک عباسپور نیروگاه شهید سلیمی نکا
به نیت 33 شهید والامقام نیروگاه، شهید خوشنام مدفون در نیروگاه و شهدای جبهه مقاومت در ظلع جنوبی شهرک شهید عباسپور نیروگاه، 154 نهال غرس نمودند.

به مناسبت بزرگداشت روز شهدا آیین غرس نهال با حضور مسئولین شهرستانی در شهرک شهید عباسپور نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

      در این مراسم که با حضور عقیل محمودی معاون عمرانی فرماندار، کوروش روحانی رئیس اداره منابع طبیعی و رضا قاسمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان نکا، جمعی از معاونین، مدیران، کارکنان و ایثارگران شرکت برگزار­شد، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز شهدا و تقدیر از زحمات کارکنان فضای سبز نیروگاه به تجلیل از شهدا واهمیت و قداست درخت­کاری از دیدگاه دین مبین اسلام و بیانات و سیره عملی حضرات معصومین(ع)پرداخت.

     حسینعلی تازیکی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل(ره) مقام شهدا را ستودنی دانست و بیان داشت:  انقلاب ما به برکت مجاهدت و ازخودگذشتگی شهدای عزیز پایدار ماند و ما باید قدردان خون این شهدا باشیم.

     مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا طبیعت و درختان را مظهر آرامش دانست و بیان داشت: در تعالیم و آمیزه های دینی ما سفارش زیادی برای غرس نهال شده وبزرگان ما کاشت نهال را اهدای زندگی به دیگران می­دانند و وظیفه ما کاشت، محافظت، فرهنگ سازی و فراهم ساختن آرامش برای همنوعان است.

    در ادامه روحانی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا با تشکر از اقدامات نیروگاه شهید سلیمی نکا در راستای گسترش فضای سبز، تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی را لازم دانست و عنوان داشت: حفظ زنجیره منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه ما باید درحفظ و حراست از منابع طبیعی وجلوگیری از آسیب به آن کوشا باشیم.

   در پایان محمودی معاون عمرانی فرماندار شهرستان نکا سنت حسنه غرس نهال را امری مقدس دانست  وگفت : منابع طبیعی از گذشتگان برای ما به یادگارمانده و ما باید با حفظ و حراست آن را ودیعه­ای برای آیندگان قرار دهیم و این امر مقدس از آمیزه‌های دین مبین اسلام است.

    در ادامه نیز حاضران برای غرس نهال با ذکر صلوات یاد و نام شهدا را گرامی ­داشتند و به نیت 33 شهید والامقام نیروگاه، شهید خوشنام مدفون در نیروگاه و شهدای جبهه مقاومت در ظلع جنوبی شهرک شهید عباسپور نیروگاه، 154 نهال غرس نمودند.

   این خبر می‌­افزاید: کاشت بیش از یک هزار اصله نهال صنوبر، افرا، کاج برگ ریز، انار، سیب، لیمو، هلو و شلیل در زمینی به مساحت 4400 مترمربع از اهم برنامه ها و اقدامات نیروگاه در راستای گسترش فضای سبز در سال 1401 بود.

 در حال حاضر نیروگاه شهیدسلیمی با احتساب یک گلخانه به مساحت 180 مترمربع جهت کاشت و تکثیر گل­های زینتی، باغچه­ای و آپارتمانی درمجموع دارای 106 هکتار فضای سبز در 4 مجموعه­ شهرک شهیدعباسپور، ایستگاه تخلیه سوخت نکا، محوطه­ نیروگاه و مهمانسرا است که از این میزان بیش از  30 درصد و در حدود 41 هکتار از مساحت مجموعه نیروگاه به فضای سبز اختصاص یافته که نقش موثری در ایجاد هوای پاک و کاهش آلایندگی دارد.

  • منبع خبر : دریافتی از روابط عمومی