لزوم پای کارآمدن بخش خصوصی به میدان سرمایه‌گذاری/تأکید بر پاکسازی و سبزماندن مازندران
لزوم پای کارآمدن بخش خصوصی به میدان سرمایه‌گذاری/تأکید بر پاکسازی و سبزماندن مازندران
استاندار مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران باید سبز بماند و درختکاری ترویج شود، ادامه داد: لازم است در تمام شهرستان‌ها به سمت کاشت درخت برویم تا سبز بودن را گسترش دهیم.

به گزارش ندای تجن – استاندار مازندران  امروز صبح در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه یک سال سخت را پشت سرگذراندیم، گفت: دشمن همه تواتش را در صحنه آورد و بزرگترین عملیات سایبری با محوریت آمریکا ، انگلیس و عربستان و تمام قدرت رسانه‌ای دشمن پای کار آمد تا اجازه ندهد ایران مسیر تعالی بخش خود را با حضور دولت سیزدهم امید مضاعفی در مردم ایجاد شده بود را دنبال کند.

سید محمودحسینی پور با اشاره به اینکه عملیات دشمن را بی‌نظیر قلدادکردند چون برای نخستین‌بار توانست تمام امکانات در خارج کشور را علی‌رغم اختلافات وسیع در یک مدار قرار دهد، افزود: جریانات مختلف را دشمن جمع کرد تا نگذارد جمهوری اسلامی ایران حرکت خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت حلم و اخلاق است، ادامه داد: مردم‌داری در این حکومت یک اصل است نه فقط شعار در عمل، مردمی‌سازی و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها جزو سیاست‌های قطعی در این دولت هست برای همین این دولت مورد تهاجمات وسیعی قرار گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه  دولت کنونی و رئیس‌جمهور از منظر سیاست و اعتقادی و اجرای فرامین رهبری نزدیک‌ترین دولت به رهبر انقلاب است، گفت: شاید این وفاق میان ارکان اصلی نظام، یعنی قوه مجریه و مقننه و قضاییه و تعامل این ۳ قوه با رهبری مورد نگرانی دشمن بود.

وی با بیان اینکه ما در سیاست داخلی و سیاست خارجی دارای برنامه مشخصی هستیم، افزود: دولت در حوزه سیاست خارجی عزت و عظمت ملت بزرگ ایران را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های روابط خارجی خود در دستور کار قرارداد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه  دولت سیزدهم در داخل مردمی‌سازی همه عرصه‌های مدیریتی را در دستور کار قرارداد، اضافه کرد: چون ایده‌های اصلی امام خمینی (ره) در شاخص‌گذاری انقلاب اسلامی موضوع مردمی‌بودن نظام است که متأسفانه در برخی مقاطع مردم؛ ولی‌نعمت نظام نشدند و مردم از نظام فاصله گرفتند؛ در این دولت شاهد هستید که مردمی‌سازی در گروه جهادی و برنامه‌ریزی و کمک‌گرفتن از نخبگان استان مازندران را بیان کردیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تحول‌گرایی و تحول‌خواهی رویکرد مدیریتی استان در اداره مازندران است، گفت: سند تحول استان بیانگر رویکرد دولت در استان است، در راستای کار مردمی همراه با کنارگذاشتن انفعال و تنبلی طرح واکسیناسیون را مانند دیگر استان‌های کشور به‌عنوان مدیریت جهادی شروع کردیم و شما دیدید به‌سرعت چه اتفاقی در استان افتاد و در حوزه پیشگیری از کرونا و سایر حوزه‌ها در رتبه نخست کشور قرار گرفتیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه جراحی اقتصادی از اقدامات شجاعانه دولت مردمی بود، افزود: مازندران در یک سال گذشته نقش محوری خود را در تأمین مرغ و روغن کشور ایفا کرد وبا ذخیره‌سازی محصولات محوری و کلیدی بخش بزرگی از نیاز کشور را مازندران تضمین کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی در یک سال گذشته صورت گرفت، یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مازندران داشتیم موضوع بوروکراسی بسیار منفی در استان بود که در درجه اول سرمایه‌گذاری را به تعویق افتاد، این کار شروع شد؛ اما هنوز به پایان نرسید.

استاندار مازندران با اشاره به آغاز ساده‌زیستی و فساد ستیزی به‌عنوان یکی از برنامه‌ها در استان، گفت: سازماندهی و همدلی و هم‌افزایی میان مدیران ارشد استان موردتوجه است.

حسینی‌پور با بیان اینکه  ۱۲ نفر از نمایندگان مردم در استان را داریم که هر کدام ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند که به‌خوبی توانستیم استفاده کنیم، ادامه داد: بیشترین رایزنی را نمایندگان با مسئولین کشوری برای تخصیص اعتبارات در حوزه انتخابیه را داشتیم.

وی از تلاش نمایندگان مازندران در تخصیص بودجه استان قدردانی کرد و افزود: حضور در بین مردم یکی از محورهای مهم شناخت و رسیدگی به مسائل استان در کف جامعه است

حسینی‌پور با بیان اینکه در استانداری مازندران تغییرات مهمی در رویکردها و برنامه‌ها و اهداف داشتیم، گفت: معاونت عمرانی 5 سامانه برای شفافیت پرونده‌ها راه‌اندازی کرد تا ابزار فساد را جمع کنیم.

وی ادامه داد: در دولت جدید شخصیت‌های بین‌المللی وارد استان شدند و مازندران را از انزوای تعاملی درآوردیم، اقدامات ادامه دارد به‌طوری‌که اگر نتوانیم به‌موقع در مسیر خود را آماده کنیم و زیرساخت‌های استان را فراهم کنیم معلوم نیست شرایط چطور رقم بخورد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه  اقدامات انجام شده در استان نباید ما را مغرور و راضی کند، افزود: عقب‌ماندگی‌ها در استان بسیار زیاد است و ما حتی بهتر از این می‌توانستیم عمل کنیم که نکردیم،نخبگان بسیاری وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند؛ اما به‌خوبی نشناختیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه هر روز فعالیت ما در استان باید تعالی‌بخش باشد، اضافه کرد: امیدآفرینی و صادق محور بودن از رویکردهای اصلی دولت است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه استانداری برای جذب حداکثر سرمایه در استان، گفت: از نخبگان استان که جوانانی منحصربه‌فرد هستند و در دانشگاه‌ها چقدر خوب در برخی پروژه‌های دانش‌بنیان درخشیدند از همین جوانان در حوزه‌های مدیریتی می‌شود استفاده کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای تحقق بهره‌وری وجود مدیر پشت‌میزنشین هیچ قرابتی با گفتمان دولت مردمی ندارد، افزود: مدیران باید از پشت میز بیرون بیایند که البته اکثر مدیران این‌گونه هستند

وی با اشاره به طرفیت عظیمی که در مناطق روستایی داریم، ادامه داد: در مازندران باتوجه‌به محدودیت زمین، یکی از راه کارها توجه به روستاها است که آمار بالایی داریم.

حسینی‌پور با بیان اینکه حضور مستمر در میدان و صحنه‌های عملیاتی و ارتباط بی‌واسطه در مردم لازمه مدیریت است، اضافه کرد: یکی از نخستین دستورات رئیس جمهور شناسایی واحدهای راکد نیمه‌تعطیل و تعطیل در مناطق صنعتی مازندران بود که در استان موردتوجه قرار گرفت و معاونت اقتصادی با همکاری مدیران در عرصه تولید در عرض یک سال حضور فعال داشته باشند این اتفاق خوب افتاد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در همه موضوعات بحث ارتقای توان مدیریتی را باید مدنظر قرار دهیم، گفت: در برخی اوقات ارتقای فناوری و در برخی اوقات، اخلاق حرفه‌ای در جایگاه مدیریتی است که باید ببینیم در پایان سال چقدر توانستیم اخلاق حرفه‌ای را مدنظر قرار دهیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای یعنی گذشتن از نفع شخصی در جهت منافع مردم، افزود: اگر هر مدیری از خودش بگذرد و منافع مردم را اولویت قرار دهد می‌توانیم سبک زندگی رزمندگان اسلام را مشاهده و به آن عمل کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سال جدید ایام نوروز با ماه مبارک رمضان هم زمان شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ماه رمضان، تلاش و کوشش هم در تعاون و هم کار است، برای اینکه با وحدت و همدلی با ظرفیت منحصربه‌فرد شروع سال جدید همه با یکدیگر هم قسم شویم که از منافع شخصی بگذریم و به منافع جمعی بنگریم.

وی با بیان اینکه سفرهای شهرستانی سبب ارتباط نزدیک میان مسئولان و مردم شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، موضوع کشاورزی، تولید غذا، امنیت و اقتدار غذا است که باید با دانش و فناوری‌های نوین همراه شود، الگوی کشاورزی ما باید مانند کشورهای توسعه‌یافته باشد تا سالانه رونق محصولات کشاورزی داشته باشیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه خدمت به مردم از زمینه رشد و تعالی انسان در مفاهیم قرآنی و دینی است، گفت: تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم مازندران را تلاش برای رشد خودمان می‌دانیم و وجود دیدگاه‌های خدمت محور و انسان‌مدارانه از اصول مدیریتی و مدیران انقلابی ماست.

استاندار مازندران با بیان اینکه لازم است امروز تحت مدیریت‌ها و منویات رهبری ما بتوانیم تمامی اقدامات استان را انجام می‌دهیم،ادامه داد: تحت حمایت نماینده ولی‌فقیه و مجموعه ارکان قدرت و صاحبان نفوذ فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه روحانیون و ائمه جمعه ،رؤسای دانشگاه‌های استان و همه نخبگان سیاسی و اجتماعی استان و استفاده از مشورت‌ها و رهنمودهای عزیزان بتوانیم نهایت همکاری را داشته باشیم

وی با بیان اینکه  تلاش کردیم تا در انتصابات از  نیروهای انقلابی و جهادی در مسئولیت‌ها استفاده کنیم، افزود: ممکن است که در جاهایی اشتباهاتی داشته باشیم که قطعاً دنبال خواهیم کرد و نیازمند مشورت و کمک هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به‌عنوان یکی از ارکان مدیریتی استان هستند که ما قطع و یقین در مسیر انتصابات از مشورت نمایندگان استفاده می‌کنیم، گفت: تردید نداریم که از این مشورت استفاده خواهیم کرد

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم هستند، افزود: اگر در جایی نماینده موضوعی را مطرح کند و با شناختی که دارد می‌تواند مؤثرتر باشد ما همراهی می‌کنیم، همه ارگان‌ها و نهادها در استان دارند مسیر کاری خود را انجام می‌دهند

استاندار مازندران با بیان اینکه مردم امروز به انحای مختلفی تحت‌تأثیر جنگ‌های نابرابری که علیه کشور ما جاری است در بخش اقتصادی و موضوع امنیت مشکل دارند، گفت: دشمن از دانش‌آموزان دختر در مقطع راهنمایی نگذشت و این جنگ که شروع کردند خبیث‌ترین حمله را از خود نشان داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده در جلسه شورای اداری نباید صرفاً جنبه تشریفاتی داشته باشد، گفت: رشد اقتصادی مبتنی بر جذب اقتصادی است و برای جذب سرمایه‌گذار باید برنامه‌ریزی کرد به‌طوری‌که بدون آمدن بخش خصوصی به میدان کاری پیش نمی‌رود.

وی بر پای‌کار آمدن مسئولان برای کمک به پیشرفت استان تأکید کرد و افزود: هدف همه فرایندها باید ارتقای بهره‌وری باشد و برای این هدف فعال‌کردن فرودگاه‌های استان و ریل راه‌آهن موردتوجه قرار گیرد تا اقدامات لازم را فراهم کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به ورود 22 میلیون نفر از مسافران در ایام نوروز به مازندران، گفت: درشان مازندران نیست که خانواده مسافری توان اجاره‌کردن اقامتگاه را ندارد نباید شب در خیابان بخوابد.

استاندار بر رعایت ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: استان ما هم تمدن بزرگی دارد و هم در عصر حاضر ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام کرد، همه مسئولین به‌ویژه مسئولین فرهنگی تلاش خود را انجام دهند تا ان شاالله این امر مهم به‌خوبی مدیریت شود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه از سال آینده یک تا دو نفر از مدیران گزارش عملکرد خود را ارائه دهند، گفت: اجرای جهاد تبیین، این است که مدیران گزارش‌های عملکرد خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران باید سبز بماند و درختکاری ترویج شود، ادامه داد: لازم است در تمام شهرستان‌ها به سمت کاشت درخت برویم تا سبز بودن را گسترش دهیم.

استاندار مازندران با تأکید بر پاک‌سازی و نظافت استان که در معابر عمومی، جنگل‌ها و مراتع و شهرها باید منزه باشد، افزود: متأسفانه در اقدامات بی‌فرهنگی، برخی از افراد جاهل با ریختن زباله در معابر عمومی فکر می‌کنند زرنگی کردند و کاری انجام دادند.

وی از همکاری همه اهالی رسانه به‌ویژه صداوسیمای مازندران قدردانی کرد و گفت: ما شرمنده رسانه‌ها هستیم که نتوانستیم حمایتی که نیاز دارند را انجام دهیم، رسانه‌ها باانگیزه در حال تلاش هستند و ان شاالله همه رضایت‌ها موردتوجه رسانه قرار گیرد.