سالی که می‌آید!
سالی که می‌آید!
شهرستان آمل در حوزه فرهنگ و هنر مهجور مانده و آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت که نیاز می رود مسئولان استانی و ملی که آمل در حوزه استانی و ملی مدیرانی هم دارد به منظور حمایت های خاص از این دیار فرهنگ دوست و هنرپرور گام های شایسته ای بردارند.

سردبیر هفته نامه آوای کمال در آخرین شماره سال 1401 آن ضمن قدردانی از حمایت های همیشگی مخاطبین این نشریه، سال جدید سالی سرشار از مهربانی، سلامتی، موفقیت و پیروزی برای همه شما عزیزان باشد.

یادداشت زیر نوشته علیرضا عزیزکمالی است که به منظور مطالعه شما مخاطبین ندای تجن بازنشر کردیم.

شهرستان آمل از جمله شهرستان های استان مازندران است که ظرفیت و پتانسیل بالایی برای پیشرفت و توسعه کند. شهرستان آمل نیازمند توجه ویژه در حوزه معضلات اجتماعی نظیر پسماند است که نیاز می رود در سال 1402 حل معضل پسماند این شهرستان به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد و اقدامی عملی در راستای ساماندهی زباله آمل صورت پذیرد.

در حوزه پروژه های نیمه کاره؛ این شهرستان پروژه های نیمه کاره بسیاری حتی در سطح ملی دارد که نیاز می رود برای اتمام آن فکر چاره ای صورت پذیرد که نمونه بارز آن طرح چهاربانده کردن محور هراز و اتمام سد مخزنی هراز است که به حالت نزدیک به تعطیل درآمده است.

آمل در حوزه شهری نیازمند کارهای اساسی است زیرا این شهر معضل ترافیکی دارد و قطعا در سال‌های آینده با مشکلات خیلی بیشتری روبرو خواهد گشت و نیاز می رود برنامه‌های ویژه‌ای در این مسیر برنامه‌ریزی شود همچنین شهر آمل نیازمند راه اندازی نهضت آسفالت است تا وضعیت نابسامان کوچه و خیابان‌های شهر سامان یابد.

در حوزه ورزش و جوانان باید کارهای اساسی انجام شود و از تیم های لیگ برتری این شهرستان حمایت های بیشتری صورت گیرد تا ضمن حضور پرقدرت در مسابقات لیگ برتر کشور به بحث آکادمی و تیم های پایه توجه ویژه ای داشته باشند که به آینده ورزش این شهرستان کمک خواهد کرد. در حوزه دیگر آسیب‌های اجتماعی نظیر متکدیان، طلاق، اعتیاد و… نیازمند انجام کارهای فرهنگی فاخر هستیم تا بتوانیم وضعیت این آسیب‌های اجتماعی را در سطح شهرستان آمل بهبود دهیم.

در حوزه ساخت مسکن این شهرستان نیاز به پیگیری‌های ویژه‌تری دارد که در طرح نهضت ملی مسکن هیچ اقدامی برای آمل انجام نگرفته است و نیاز می‌رود اقدامات ارزنده ای در این مسیر صورت پذیرد. شهرستان آمل به عنوان شهرستان شاخص استان مازندران در حوزه صنعت است که بیشتر صنایع مازندران در آمل قرار دارد و نیاز می رود حمایت‌ها و پیگیری‌های ویژه‌ای از سوی مسئولین و دستگاه‌های مرتبط امر انجام شود تا چرخه صنعت این دیار به درستی بچرخد که وقتی تولید داخلی رو به راه باشد برکات ارزنده ای نظیر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی خواهد داشت.

شهرستان آمل در حوزه فرهنگ و هنر مهجور مانده و آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت که نیاز می رود مسئولان استانی و ملی که آمل در حوزه استانی و ملی مدیرانی هم دارد به منظور حمایت های خاص از این دیار فرهنگ دوست و هنرپرور گام های شایسته ای بردارند. در پایان امیدواریم وحدت و همگرایی در میان نخبگان و مدیران شهرستان آمل در سال جدید بیش از پیش باشد و آمل بتواند به حق واقعی خود دست یابد زیرا آمل و آملی شایسته بهترین ها هستند.