صدای ناله جنگل روستای بهمنان را بشنویم تا بتوانیم امانت‌دار این هدیه به نسل‌های آینده باشیم
صدای ناله جنگل روستای بهمنان را بشنویم تا بتوانیم امانت‌دار این هدیه به نسل‌های آینده باشیم
ز مسئولین شهری می‌خواهیم تا به این تقاضا رسیدگی کنند و زباله‌ها را از جنگل بهمنان خارج کنند. انتخاب مکان زباله باید خارج از بافت جنگل باشد تا مجدداً این طبیعت بکر الهی آلوده نشود و  از هجوم زباله و دپو آن با گذاشتن قوانین مناسب خودداری شود.

به گزارش ندای تجن – شب مانی در جنگل روستای بهمنان با گروه کوهنوردی  کوهدشت در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جنگل بهمنان ثروتی الهی است که خداوند مهربان به‌عنوان یک هدیه الهی در دل شهرستان سوادکوه قرارداد تا ما انسان‌ها از آن استفاده کنیم؛ اما بهتر است بدانیم که برای حفظ این اکوسیستم طبیعی نیاز به حمایت همه‌جانبه مسئولان شهری و مردم است.

همراه با  آمدن بهار و تغییروتحول طبیعت الهی، سرسبزی وصف‌ناپذیری در گوشه‌وکنار جنگل بهمنان چشم‌اندازی زیبا به وجود آورده است، در گذر از زمین خشک جنگل صدای خش‌خش برگ‌هایی که از فصل گذشته سرتاسر جنگل را فراگرفته و باعث تقویت خاک جنگل و ماندگاری این میراث الهی است، ندای شکفتن دوباره را سر می‌دهد.

 با حضور هم‌نوردان گروه کوهدشت به محل برپاکردن چادر می‌رسیم تا شب را در اینجا قدری بیاساییم، تاریکی چشمانمان را فرامی‌گیرد صدای حیواناتی مانند شغال به گوش می‌رسد  چه زیبا و هیجان‌انگیز است زیبایی شب با ستاره‌هایی که در آسمان بی‌انتها می‌درخشد.

با طلوع خورشید، صدای پرندگان می‌شکند این سکوت فراگیر در جنگلی که سرتاسر با بهار متحول شده است.

اگر با تأمل به زیبایی خدا بنگریم می‌توانیم همراه با کوهنوردی و طبیعت‌گردی برای حفظ محیط‌زیست نیز اقدام کنیم تا این منبع باارزش همراه با رویش تک‌تک برگ‌ها، شکفتن گل‌ها، حیوانات و حشرات مختلف که از دل زمین تا در روی شاخه‌ها و برگ‌ها  و… هرآنچه که در چرخه طبیعت جنگل به چشم می‌آید ما را هوشیارتر، آگاه‌تر می‌کند، برای آیندگان نیز زنده بماند.

ما برای رساندن این امانت الهی به نسل‌های آینده همراه با آموزش مناسب می‌توانیم بنرهایی را در طول جاده درباره هشدارهایی مانند خاموش‌کردن آتش، ممنوعیت شکار حیوانات، قراردادن سطل‌های زباله وهرآنچه که برای آگاهی و هوشیاری در این امر لازم است قرار دهیم.

در اینجا از مسئولین شهری می‌خواهیم تا به این تقاضا رسیدگی کنند و زباله‌ها را از جنگل بهمنان خارج کنند.

انتخاب مکان زباله باید خارج از بافت جنگل باشد تا مجدداً این طبیعت بکر الهی آلوده نشود و  از هجوم زباله و دپو آن با گذاشتن قوانین مناسب خودداری شود.

ما شما را دعوت می‌کنیم تا بیاییم  حافظان راه سرسبز و پایدار برای حفظ  جنگل‌های سوادکوه باشیم.

✍️زینت موسوی‌پور