جمعیت هلال‌احمر در تمام زمینه‌ها باید پشتیبانی شود
جمعیت هلال‌احمر در تمام زمینه‌ها باید پشتیبانی شود
نامی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در تمام زمینه‌ها باید پشتیبانی شود، افزود: نیروی انسانی باید دارای مهارت‌های آموزشی لازم باشد تا بتوانند در مواقع ضرورت کمک‌رسانی کنند.

به گزارش ندای تجن- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی سال 1402 که به صورت ویدئوکنفرانسی با سایراستان‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک سازمان استراتژیک در کشور است، گفت: در هر جای کشور اتفاقی رخ دهد نخستین سازمان هلال‌احمر است که به‌صورت ملی و بین‌المللی خدمات می‌دهد.

حمید رضا نامی با بیان اینکه رهبر فرزانه شعار سال جاری را مهار تورم و رشد تولید نامیدند، ادامه داد: پس از جنگ سرد اقتصاد مهم‌ترین فاکتور تثبیت‌کننده در جهان است.

وی با اشاره به اینکه با بررسی نقش هلال‌احمر در موضوع اقتصادی به ارزش این سازمان پی می‌بریم، اضافه کرد:3 بعد اقتصادی هلال‌احمر شامل پیشگیری، آمادگی و مقابله و بازسازی و بازتوانی در بحران است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مصوبات ابلاغی در موضوع پیشگیری سبب پایه و اساس مدیریت بحران در کشور شد، ادامه داد: پیشگیری یعنی جلوگیری از بروز مشکل و در موضوع آمادگی و مقابله نیز یک سازمان که با آموزش و سازمان‌دهی وارد این فاز می‌شود.

نامی با اشاره به اینکه اهمیت دارد که در جامعه آب‌دیده بازسازی اقتصادی را اجرا کنیم، گفت: در گوشه‌های کشور نقش هلال‌احمر را در این بازتوانی و بازسازی لمس کردیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در تمام زمینه‌ها باید پشتیبانی شود، افزود: نیروی انسانی باید دارای مهارت‌های آموزشی لازم باشد تا بتوانند در مواقع ضرورت کمک‌رسانی کنند.

نامی با اشاره به اینکه سازمان هلال‌احمر باید دارای لجستیک قوی در زمینه هوایی، دریایی و زمینی باشد، گفت: اگر این سازمان مجهز شد می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

وی بر روی لزوم در اختیار نهادن ناوگان هوایی به جمعیت هلال‌احمر استان‌ها، افزود: لازم است از لحاظ شناخت جغرافیایی در سطح دیداری اقدام کنیم.