رصد و پایش عملکرد نانوایی‌های مازندران در ایام نوروز
رصد و پایش عملکرد نانوایی‌های مازندران در ایام نوروز
تیم های نظارت بر عملکرد خبازی های استان مازندران از 25 اسفند سال گذشته تا پایان نوروز 1402 با اجرای طرح تشدید نظارت از 1186 واحد خبازی در سطح 22 شهرستان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش ندای تجن -مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: تیم های نظارتی استانی متشکل از فرمانداری‌ها، جهاد کشاورزی، صمت، اداره کل غله، شبکه بهداشت و اتحادیه خبازان در این بازدیدها به منظور سهولت دسترسی شهروندان روزه دار و مسافرین استان به نان به عملکرد انبارهای آرد ، نحوه آردرسانی به نانوایی ها و عملکرد واحدهای خبازی نظارت کردند.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: در این بازدیدها که با رویکرد نظارت بر نحوه توزیع آرد ، مصرف سهمیه آرد فوق العاده نوروزی و اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان مازندران آغاز شد، مواردی نظیر نحوه توزیع آرد به واحدهای خبازی، نصب بنر کشیک نوروزی جهت معرفی به شهروندان و مسافرین، انجام تراکنش های متعارف در پخت و عرضه نان، رعایت ساعت پخت نان ابلاغ شده به واحد خبازی، برخورد با تعطیلات خودسرانه، رعایت بهداشت فردی و محیط، وضعیت وزن چانه و… مورد ارزیابی قرار گرفت 817 مورد تخلف ثبت و پرونده خبازی های متخلف جهت برخورد قانونی به دستگاه های مربوطه ارسال گردید.

وی تصریح کرد: طی بازدید های به عمل آمده 61 واحد خبازی به دلیل تخلف تعطیلی غیرمجاز، 138 واحد به دلیل کسری وزن چانه، 62 واحد به دلیل عدم رعایت بهداشت و 505 واحد به دلیل عدم حضور متصدی شناسایی و مراتب جهت برخورد قانونی به دستگاه های ذیصلاح ارجاع گردید.

وفائی نژاد با اشاره به آردرسانی مطلوب به خبازی های استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همانطور که در ایام نوروز نان مسافرین استان بدون هیچ مشکلی تامین گردید، با رعایت ساعت کار ابلاغی توسط نانوایان استان هیچ مشکلی برای تامین نان مورد نیاز شهروندان روزه دار در ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه عملکرد هر واحد خبازی از طریق سامانه هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی پایش می شود اظهار داشت: در صورت بروز هر گونه مغایرت در عملکرد و عدم رعایت ضوابط ابلاغی و انجام تراکنش های غیرمتعارف در تولید و عرضه نان، سامانه به صورت خودکار سهمیه آن واحد را تعدیل خواهد کرد.

مهندس وفائی نژاد همچنین به نانوایان تاکید کرد: جهت برخورداری از 30 درصد کارمزد روزانه پخت نان و 10 درصد افزایش سهمیه آرد در پایان هر دوره دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تولید و عرضه نان را رعایت کرده و در صورت بروز مشکل و یا به منظور آموزش در نحوه عملکرد دستگاه کارتخوان هوشمند بانک سپه، با شماره پشتیبان 02123762376 تماس بگیرند.

  • منبع خبر : ارسالی از روابط عمومی