شناسایی 600ملک مازاد در مازندران/اجرای طرح مولدسازی سبب تعریف پروژه‌های زیرساختی جدید در مازندران می‌شود
شناسایی 600ملک مازاد در مازندران/اجرای طرح مولدسازی سبب تعریف پروژه‌های زیرساختی جدید در مازندران می‌شود

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی‌پور در جلسه وبیناری وزیر اقتصاد و دارایی با استانداران سراسر کشور با محوریت مولدسازی و فروش دارایی‌های مازاد دولت با عرض تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: در مدت 6 ماه گذشته جلسات متعددی برای اجرای طرح مولدسازی انجام شد که در همین راستا 600 ملک شناسایی کردیم، […]

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی‌پور در جلسه وبیناری وزیر اقتصاد و دارایی با استانداران سراسر کشور با محوریت مولدسازی و فروش دارایی‌های مازاد دولت با عرض تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: در مدت 6 ماه گذشته جلسات متعددی برای اجرای طرح مولدسازی انجام شد که در همین راستا 600 ملک شناسایی کردیم، پس از آن با وزارت‌خانه‌های مختلف مکاتباتی داشتیم که در کل به تعداد 190 مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه املاک استانی مازاد بسیار کمتر از املاک ملی است، افزود: بیشتر  وزارت‌خانه‌ها املاک متعددی در حوزه‌های تفریحی، خدماتی و سرمایه‌گذاری در استان دارند.

حسینی‌پور با بیان اینکه پس از شناسایی املاک و بررسی به این موضوع که املاک مازاد هستند آگاه شدیم؛ اما از نگاه وزارت‌خانه املاک مازاد محسوب نمی‌شوند، ادامه داد: اگر کار با همین روند ادامه یابد به نتیجه مناسب نمی‌رسیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در آزادسازی سواحل که با دستور رئیس‌جمهور صورت گرفت برخی وزارت‌خانه‌ها با استان به دلیل اینکه بخشی از سواحل آنان آزاد شد مشکل پیدا کردند، گفت: بهترین نقاط ساحلی استان در حال حاضر در دست وزارت‌خانه‌ها است، باتوجه‌به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر آغاز مراودات با کشورهای همسایه ما نیازمند این هستیم که در مناطق ساحلی هتل‌های گردشگری و مناطق تفریحی راه‌اندازی کنیم و قیمت هم مناسب است؛ اما هیچ وزارت‌خانه‌ای آمادگی اعلام آزادسازی املاک را ندارد.

وی به دولت  پیشنهاد داد تا همه املاک مازاد محسوب شوند مگر اینکه خلاف آن اثبات شود و گفت: باتوجه‌به شناسایی املاک مازاد توسط استان، لازم است تا استانداران اختیار عمل بیشتری در حوزه تهاتر و مزایده املاک داشته باشند.

حسینی‌پور با بیان اینکه استانداری مازندران قدرت رایزنی با سرمایه‌گذاران و سپردن املاک به آنان را در استان دارد، افزود: این امکان برای وزارت‌خانه وجود ندارد و اگر در حوزه اجرای طرح این فرصت بی‌نظیر را نتوانیم محقق کنیم تنها هزینه محسوب می‌شود.

وی در گفت‌وگو با صداوسیمای استان با اشاره به اینکه بیشترین املاک دولتی ارزشمند را در مازندران داریم، افزود: با برنامه‌ریزی دقیق با اجرای طرح مولدسازی می‌توانیم تعریف جدید از پروژه‌های زیرساختی استان داشته باشیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه 600 مورد املاک مازاد در استان شناسایی کردیم، افزود: ارزش این املاک 16 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.