فعالیت مبلغین در 55نقطه/رونق کرسی‌های قرآنی در سوادکوه و سوادکوه شمالی
فعالیت مبلغین در 55نقطه/رونق کرسی‌های قرآنی در سوادکوه و سوادکوه شمالی
در ماه رمضان سال جاری مبلغان قرآنی به 55نقطه از شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی اعزام شدند و کرسی‌های قرآنی در مناطق شهری و روستایی رونق خاصی داشت.

به گزارش ندای تجن- حجت الاسلام مهدی صداقتی صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و برنامه‌های ماه رمضان در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال مبلغین به 55 نقطه تبلیغی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی اعزام شدند و 3 گردهمایی علما و روحانیت به صورت جداگانه در شهرهای پل‌سفید، زیراب و شیرگاه برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، افزود: برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 30 مسجد و برگزاری مسابقات فرهنگی، دینی و قرآنی و تولید محتوای مناسبتی نیز در این ماه اجرایی شد.

وی از برگزاری 68 برنامه محوری قرآنی در طول ماه مبارک رمضان برای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد و افزود: به ازای هر روز از ماه مبارک رمضان بیش از دو برنامه محوری قرآنی در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برگزار شد.

صداقتی به برگزاری 25 محفل قرآنی در 10 نقطه روستایی و 15 نقطه شهری با حضور 14 قاری ملی و بین‌المی و قاریان شهرستانی و استقبال حضوری بیش از 3 هزار نفر از این محافل و هزاران نفر در فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: یازده تفسیر سوره محمد(ص) در 11 نقطه تبلیغی توسط روحانیون انجام شد که 530 نفر در این جلسات تفسیر حضور یافتند.

وی از برگزاری 15 مراسم جزء‌خوانی در 8 نقطه روستایی و 7 نقطه شهری با حضور 880 نفر خبر داد و اظهار کرد: 17 کرسی تدبّر قرآنی در 6 نقطه روستایی و 11 نقطه شهری با حضور 670 نفر برگزار شد و در مجموع بیش از 5 هزار نفر از برنامه‌های محوری قرآنی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به صورت حضوری شرکت کردند که این برنامه‌ها علاوه بر برنامه‌‎های دینی و فرهنگی و قرآنی غیرمحوری می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از ثبت همراه با مستندات برنامه‌های قرآنی در سامانه ملی قرآنی خبر داد و از فعالیت شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی شهرهای پل‌سفید، زیراب و شیرگاه، مجمع خیرین قرآنی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، اعضای کمیته قرآنی شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، روحانیون، مربیان و مدیران قرآنی، هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و کانون‌های فرهنگی زیرمجموعه اداره تبلیغات اسلامی اسلامی سوادکوه تقدیر کرد.