تلاش داریم تا انتخابات مر قانون برگزار کنیم/ما باید سیاست‌دان باشیم نه نامه‌نگار/امروز سنجش ما به کیفیت زندگی شهروندان بستگی دارد
تلاش داریم تا انتخابات مر قانون برگزار کنیم/ما باید سیاست‌دان باشیم نه نامه‌نگار/امروز سنجش ما به کیفیت زندگی شهروندان بستگی دارد
فرماندار ساری در سخنانش بر گفتمان سازی مثبت در ساری تاکید کرد و با نیم نگاهی به برگزاری انتخابات در سال جاری بر افزایش زندگی کیفی مردم ساری و ایجاد یک شهر شاد پافشاری کرد.

به گزارش ندای تجن- فرماندار ساری صبح روز پنج شنبه در جلسه فوق العاده روز شوراها که در محل صحن علنی این نهاد برگزار شد، گفت:شوراها نماد اتحاد هستند و نظام اسلامی، نظامی متکی بر مردم است.

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه شوراها نمایندگان مردم هستند که در تصمیم گیری و هدایت قانونی نقش اساسی دارند، افزود:مردم سالاری دینی برکت شیعه است که ما را به سمت جامعه آرمانی که مبتنی بر عدل اخلاقی است حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نظام اجتماعی و آرمان عدل دو کلیدواژه که برآیند تفکر شورا در تصمیم گیری روستایی و شهری است ، ادامه داد:نظم اجتماعی در پرتو ادب، محبت، اخلاق در راستای رستگاری اتفاق میفتد.

فرماندار ساری با تشکر از شورای شهر، روستا و بخش، افزود: این شوراها در میدان عمل هستند و با اعتقاد به مبانی نظام اسلامی در خدمت مردم هستند.

نوبخت با بیان اینکه ما برای پیشرفت و توسعه شهر ساری باید با هم، هم صدا و هماهنگ باشیم، افزود:نماینده ولی فقیه در استان در سال گذشته موضوع کرامت شهر را برای ما تدوین کردند که دارای مولفه ها و مصادیقی است.

وی با تاکید برگفتمان سازی در راستای حفظ کرامت شهر ساری، گفت:اگر به شهدا اعتقاد داریم باید به سمت گفتمان امنیت، عمران، تواضع و.. حرکت و با حمایت استاندار و معاونین گام به گام به سمت افق پیشرفت حرکت کنیم.

فرماندار ساری با بیان اینکه دوران پشت میزنشینی و تقابل که مرید برای خودمان جمع کنیم، گذشت، افزود:گفتمان سازی های سنتی را کنار بگذاریم و با اندیشه و دین و خرد وعزم حرکت کنیم.

نوبخت با اشاره به تکمیل پروژه میدان میوه و تره بار ساری که با همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی و مردم به ثمر رسید، به بیان توضیحاتی درباره ویژگی های شهر ساری پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید سیاست دان باشیم نه نامه نگار، گفت: امسال، سال انتخابات است و مشارکت برای ما مهم است ، درب فرمانداری ساری برای همه باز است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تلاش داریم تا انتخابات مر قانون برگزار کنیم، افزود:باید مراقب باشیم تا از ادبیات زبان و نقد را به سمت تخریب و توهین نبریم و ساختار احساسات مردم را دچار چالش نکنیم؛ اگر ما با هم درگیر باشیم حسد و کینه داشته باشیم شهر دچار روان پریشی احساسی می شود.

وی ادامه داد: مردم امروز ما را می بینند و مراقب باشیم روان پریشی شهری ایجاد نکنیم.

نماینده دولت در ساری با بیان اینکه کیفیت زندگی شهروند دارای اهمیت است، افزود:گذشت دوره ای که نماینده کار را به فرماندار و فرماندار کار را به نماینده بسپارد، امروز سنجش ما به کیفیت زندگی شهروندان بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مواجه ما با مشکلات و مسایل شهری برای مردم مهم است، ادامه داد:در موضوع مسکن اتفاقات خوبی افتاد، ما به دنبال این نیستیم که به دنبال افتتاح مسکن ناتمام برویم تا مردم دچار مشکل شوند،هنوز در مسکن مهر میارکلا با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار ساری با بیان اینکه گذشت دورانی که به دنبال کلنگ زنی و افتتاح پروژه باشیم تا مردم دچار چالش شوند، ادامه داد: ما ناامید نیستیم اما شرایط نظام اسلامی را باید درک کنیم ، نکند شعار دهیم و خدای ناکرده ادبیات ما طوری باشد که پاردوکسی میان ما و نظام اسلامی ایجاد کند.

نماینده دولت در ساری با اشاره به اینکه انقلابی واقعی کسی است که واقع بینانه با مردم برخورد کند حتی اگر منافع او در خطر باشد، گفت:امنیت در مرکز ساری شکل گرفت و استاندار مازندران نسبت به مرکز استان توجه دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات استان، اعتبارات محلی و کمیته برنامه ریزی کارها را پیش می برد، ادامه داد:ما طرح جامع ترافیک داریم که نیاز به پیاده سازی است.

فرماندارساری با اشاره به اینکه ادبیاتی در حوزه سیاسی، اجرایی و عمران داشته باشیم تا در مردم امید ایجاد کنیم، ادامه داد:با این اقدام یک شهر شاد برای رسیدن به کرامت شهر فراهم شود.