ملاک گزینش شوراها برای انتخاب شهردار تعهد و تخصص باشد/مسئولین شهرستان در شناسایی زمین واجد شرایط و پیمانکار به ما کمک کنند/لزوم تعیین تکلیف سازمان عمران شهرداری ساری
ملاک گزینش شوراها برای انتخاب شهردار تعهد و تخصص باشد/مسئولین شهرستان در شناسایی زمین واجد شرایط و پیمانکار به ما کمک کنند/لزوم تعیین تکلیف سازمان عمران شهرداری ساری
معاون استاندار مازندران بر نق شو اهمیت انتخاب شهردار تاکید کرد و گفت:شوراها تعهد و تخصص افراد را برای گزینش در نظر بگیرند.

به گزارش ندای تجن- معاون امور هماهنگی استاندار مازندران صبح روز پنج شنبه در جلسه فوق العاده روز شوراها که در محل صحن علنی این نهاد برگزار شد، گفت:شوراها به عنوان بازوان مشورتی و نظارتی و تصمیم گیری دولت برای اداره کشور در سطح ملی هستند.

رضا علیخانی کوشکک با بیان اینکه شوراها نمادی برگرفته از انقلاب هستند، افزود:برای تقویت نقش مشورتی مردم در دولت و همین طور نقش اجرایی آنان دارای اهمیت هستند.

وی با اشاره به ماموریت های شوراهای شهر و روستا در شهر و روستا سازی، تصمیم برای پیشبرد ، نظارت و کنترل بر اجرای پروژه ها و برنامه های شهری و روستایی و پیگیری مجدانه برای شوراها، ادامه داد: مطالبه گری نیز یکی از نقش‌های شورا است که برآمده از دل مردم هستند.

معاون امور هماهنگی استاندار مازندران با بیان اینکه با ترکیب شوراها قدرت بین مردم توزیع شد، ادامه داد:شورا به عنوان پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب مناسب شهردار از سوی شوراهای استان،افزود: ملاک گزینش شوراها تعهد و تخصص باشدو نصب و عزل افراد هم بدون توجه به حزب، جناح و ..باشد و با هدف حل مشکل مردم انجام شود.

علیخانی با بیان اینکه انتظار تعامل و برون رفت مردم از مسایل و مشکلات شهری، انتظار دولت از شهرداران است، گفت:لازم است شهرداران نسبت به شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های که برای شهر وجود دارد اقدام کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به لزوم دارابودن برنامه کوتاه، میان و بلند مدت از سوی شهرداران استان، گفت:در بحث تصویب و اصلاح و متمم و تفریق بودجه مسئله ای است که شوراها و شهرداران به عنوان نگاه هوشمندانه با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف عمل کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری و رصد و نظارت بر پروژه ها و برنامه ها دارای اهمیت است که شهرداران و شوراها باید به آن توجه داشته باشند، افزود:ساری در طراز ملی باید توسعه یابد چون ما در مازندران و مرکز آن ساری خدمات ملی ارائه می‌دهیم.

علیخانی حکایت دولت سیزدهم را مانند انسان عیال واری توصیف کرد که درآمد و خرج بالا دارد و ادامه داد:هر چه چاله و چوله در استان پر می کنیم تا زمانی که پر کردن چاله به تراز نرسد، دیده نمی شود.

وی با اشاره به آغاز اجرای پروژه زباله سوز ساری که از سال 93بود، گفت:در حال حاضر با جلسات و پیگیری به پیشرفت بیش از 90درصد رسیده است.

معاون استاندار مازندران با بیان لزوم جذب اعتباری که برای پروژه ها طلب داریم، افزود:در زمان پیک سفر های نوروزی زباله تولیدی بین 6الی 7هزار تن می شود که نشان می دهد به 6الی 7کارخانه زباله سوز نیازمندیم.

علیخانی به اجرای پروژه طرح ملی مسکن در استان که با کمبود زمین مواجه است، اشاره کرد و ادامه داد:در حال حاضر 850هکتار زمین نیاز داریم که توانستیم 120هکتار تامین کنیم.

وی از مسئولین شهرستان تقاضا کرد تا نسبت به شناسایی زمین و پیمانکاران واجد شرایط برای صدور تخفیفات ویژه اقدام کنند و افزود:هر شهرداری که تخفیف اعمال کند در سایر پروژه ها از سوی دولت حمایت می شود.

این مسئول عمرانی بر حفظ محیط زیست، توجه به فضا و سیمای شهر، توجه به جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب که برای شهر معضل شده است را با اهمیت اعلام کرد و ادامه داد:توسعه گردشگری در شهر ساری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت:بزودی جلساتی با شورا و شهرداری ساری برای بررسی پروژه ها و اولویت بندی آن ها برگزار می کندو پیگیر پروژه نارنجستان است و از شهرداری و شورا خواست تا نسبت به حل مشکل ترک محله ساری که پیامد اجتماعی دارد اقدام کند.

علیخانی با بیان اینکه وجود نیروهای مازاد در شهرداری ساری نباید به عنوان تهدید نگریسته شود، افزود: با کمک کارشناسان و مراکز علمی می توانیم از ظرفیت آنان برای درآمدزایی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مانعی برای جذب سرمایه گذار در دولت وجود ندارد، ادامه داد:سرمایه گذار بیاورید ما هم از او حمایت می کنیم.

معاون استاندار مازندران پیشنهاد داد تا معضل ترافیکی شهر ساری در شورای ترافیک استان مورد بررسی قرار گیرد تا راه حل علمی برای آن پیدا شود.

وی خواستار تعیین تکلیف سازمان عمران شهرداری ساری شد تا بهره وری اقدامات صورت گیرد.