کارگران خط مقدم جبهه اقتصاد هستند/یکی از معضلات کشور، واسطه‌گری دلالان است
کارگران خط مقدم جبهه اقتصاد هستند/یکی از معضلات کشور، واسطه‌گری دلالان است

به گزارش ندای تجن- مراسم تجلیل از 74 نفر کارگران نمونه شهرستان سوادکوه با حضور حجت الاسلام رضائی امام جمعه شهر زیراب، غلامی فرماندار شهرستان، سرهنگ شالیکار جانشین فرماندهی سپاه سوادکوه، احمد پویش معاونت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نجفی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، رضا قاسمی نماینده کارگران ، […]

به گزارش ندای تجن- مراسم تجلیل از 74 نفر کارگران نمونه شهرستان سوادکوه با حضور حجت الاسلام رضائی امام جمعه شهر زیراب، غلامی فرماندار شهرستان، سرهنگ شالیکار جانشین فرماندهی سپاه سوادکوه، احمد پویش معاونت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نجفی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، رضا قاسمی نماینده کارگران ، علیپور نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ عبدی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، جانبازی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شوادکوه، ومدیران واحدهای تولیدی شهرستان و شهرداران شهرهای زیراب و الاشت در روز پنج شنبه گذشته در محل سالن پذیرای اسپبدان شهر زیراب برگزار شد.

کارگران با زحمات شبانه روزی پرچم کشورشان را به اهتزاز درآوردند

فرماندار شهرستان سوادکوه در این مراسم، گفت: اگر دیروز کارگران در جبهه مقابل دشمنان جنگ داشتند امروز در سنگر اقتصاد فعالیت دارند، کارگران آبروی نظام هستند.

رمضان غلامی، افزود: کارگران شبانه روز زحمت می‌کشند وبا توجه به مبنای فرمایشات رهبری امسال سال اقتصاد ومهار تورم است وباید توجه به کار وکارگر باشد اگر نگاه مدیران بر این مبنا نباشد نمی توان کار کرد.

غلامی با بیان اینکه پدر او یک کارگر است که باعث افتخار اوست وکارگران با شبانه روز کارکردن خود باعث شدند یک وجب از خاک میهن را تصاحب نکند، افزود: مردان سوادکوه همیشه پیروز وسربلند هستند به خاطر اقتداری که دارند وکارگران با کار کردن خود از کاهش تولید کاهش جلوگیری کردند ودر مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادند.

غلامی به اهمیت معشیت اقتصادی کارگران اشاره کرد و ادامه داد: با عزم جدی کارفرمایان وکارگران این عرصه را پشت سر خواهیم گذاشت وهمانطور که در جبهه حق وباطل با رشادت‌های مردم ایران پیروزی بدست امد.

یکی از معضلات کشور، واسطه‌گری دلالان است

امام جمعه شهر زیراب نیز در این مراسم، گفت: برای تاسیس یک کارخانه به تعدادی فرد نیازمند است اما برای ساختن یک انسان فرهیخته زمانی طولانی نیاز است تا تاثیر گذار در جامعه باشد.

حجت الاسلام محمد زمان رضائی ،افزود: یکی از معضلات کشور واسطه گری دلالان است وباید کشور ما از لحاظ اقتصاد به خودکفایی برسد ودختران وپسران ونیروهای جوان ما باید دانش خود را تبدیل به سرمایه کنند.

وی با بیان اینکه نمونه‌ای از این اتفاق خوشایند جوانان ما دستگاه ذوب آهن را با توانمندی علمی خود راه انداری کردند.

ارتباط میان کارفرما وکارگر باید دوستانه باشد

معاونت اداره کار وامور اجتماعی شهرستان، گفت: همه روزهای سال متعلق به کارگران است، این سرمایه نیروی انسانی در تکنولوژی دنیای امروز هم باز حرف اول را می زند وحضور آن مورد نیاز است.

احمد پویش افزود: دردودلی را از زبان کارگران شهرستان سوادکوه با توجه به اشراف بودن به این منطقه دارم وبه قول سرهنگ شالیکار اتمسفر خاصی شهرستان سوادکوه دارد.

پویش با بیان اینکه درگذشته والدین با نان حلال بدست آوردن در خانواده ،تعداد بسیار فرزند تربیت می کردند، ادامه داد:آنان با سرمایه زمین کشاورزی وحیوانات اهلی با رنج وزحمت فرزندان خود را تربیت کردند وامروز انسانهایی اثر گذار هستند.

پویش با اشاره به اینکه ارتباط میان کارفرما وکارگر باید دوستانه باشد وبا تمام مسائل ومشکلات کارگر احساس تعلق خاطر داشته باشد اگر غیر از این باشد باید در زمینه کار فرهنگی مطالعه ودر مورد مسائل اقتصادی کار شود.

رئیس اداره کار وامور اجتماعی شهرستان سوادکوه نیز،گفت: ۱۱اردیبهشت ماه برابر با ا ماه می میلادی کارگران معدن امریکا به دلیل شرایط نامساعد دست به راهپیمایی زدند ومتاسفانه دولت امریکا انها را به خاک وخون کشید وطبق این واقعه روز کارگر نامیده شد.

زین العابدین نجفی، افزود: کارگر در دین اسلام ارزش، والایی دارد وبه قول ائمه معصومین کسی که برای امرار معاش خانواده تلاش دارد به مانند جهاد در راه خداوند است.

نجفی با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی، کارگران بازوی توانمند جامعه هستند، گفت: در سال گذشته از بند ۷۱۶ اعتباراتی برای مشاغل شهرستان در ادارات جهاد کشاورزی، فرهنگ وارشاد، ورزش وجوانان واعتباراتی برای خود اشتغالی در کمیته امداد، بهزیستی، وجذب اعتبار برای امور کاریابی صورت گرفت.

تمام ثروت دنیا در یک کشور باشد اما کارگر نباشد، بی فایده است

رضا قاسمی نماینده کارگران شهرستان سوادکوه گفت: هر ساله ۵ الی ۱۱ اردیبهشت ماه در تقویم هفته کارو کارگر فرصت مناسبی است برای تقدیر از بزرگ مردان وشیر زنانی که بر بلندترین قله‌های اقتدار در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان گام برداشتند.

قاسمی افزود:مسائل کارگران بارها عنوان شده است باید اقتصاد کشور مستقل شود وهنر اقتصاد بیشتر با نیروی کارگران به مانند ستون فقرات اقتصادی کشور رشد کند وباید کارگر احساس کند ارزش او حفظ شده ومورد بی اعتنایی قرار نگیرد. تمام ثروت دنیا در یک کشور باشد اما کارگر نباشد بی فایده است.

وی با بیان اینکه بهای یک کارگر باید طوری باشد که یک جوان وقتی از شغل پدر او سئوال شود با افتخار کارگر بودن پدرش را بیان کند، ادامه داد:در جامعه کارگران در تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی تاثیر گذار هستند.

قاسمی با وجود تاثیرات منفی دشمنان از کارگران معتقد است جامعه کارگران پشتیبان نظام جمهوری اسلامی است وباید برای مسائل بهتر شدن کارفرمایان وکارگران تلاش کرد.

رضایت کارگر با خرید وحمایت تولید ملی و تقویت کالاهای داخلی وبازار کار رونق بیشتری پیدا می کند

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سوادکوه گفت: باعث مسرت است در جمعی از زحمتکشان گمنام وبی نام ونشان حضور دارم. اهل شهرستان سوادکوه نیستم اما افتخار خدمتگذاری برای شهرستانی دارم که فضای ناب اتمسفری دارد که با روحیه پرتلاش وجهادی وبسیجی پیش می رود.

شالیکار افزود: یکی از تاکتیکهای دشمن این است که روحیه مردم را خراب کند. نمونه ان شهید سلیمانی است که فرد ضارب شروع به ناسزا گفتن کرد وخونسردانه این کار ناشایست را انجام داد واین در حالی است که بزرگترین ویژگی سلیمانی مردمی بودن او بود.

وی از نوجوانی وجوانی درمسیر ارتفاعات وپرتلاش بود که متاسفانه چنین خسارت زیانباری وجبران نشدنی اتفاق افتاد حال اگر این فرد را اعدام کنند سلیمانی بر نمی گردد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سوادکوه به بیان اینکه بحث کارو کارگر ارزش الهی دارد ونمونه الگوی ما حضرت علی (ع) است که با روحیه کارگری در نهالستان کار می کرد.

شالیکار با اشاره به حضور کارگران در عرصه‌های مختلف در جریان انقلاب، دفاع مقدس که باعث مباهات وافتخارات است بیان کرد: افرادی هستند که جامعه پاک وزلال کارگری رامورد لطمه قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه در محیطهایی کارگران ما مشغول هستند که خطرات زیادی را به دنبال دارد به مانند صنعت خودرو سازی، معادن، کارخانجات و… باعث مرگ تدریجی انان می شود، گفت:باید با تمامی این سختیها با برنامه‌ریزی ومدیریت کارگر حاصل دسترنج خود را ببیند.

این مسئول افزود: رضایت کارگر با خرید وحمایت تولید ملی و تقویت کالاهای داخلی وبازار کار رونق بیشتری پیدا کند. کسانی که برای اقتصاد مملکت نقشه دارند وبا توجه به شرایط زندگی حقوق کفاف ان را نمی دهد پای سوداگران به وسط می اید وبه قول مقام معظم رهبری به مانند اژدهای هفت سر هستند.

شالیکار در ادامه به مجهز بودن تجهیزات و قدرت نظامی وامنیتی کشور ما در مقابل دشمنان، اشاره کرد و گفت:با چه تفکری با داشتن جوانان ارزنده، دانشمندان ایرانی به عنوان نمونه صنعت خودرو ما بدین شکل معمولی است.

در خاتمه این مسئول ابراز امیدواری کرد با دعای امام زمان (عج) اتفاق خوبی هر چه زودتر در زمینه افتصادی، سفره‌های خانواده‌ها، ازدواج، فرزند آوری، فرهنگ، حجاب وعفاف انجام شود وتوجه به مشکلات اقتصادی با همت وتلاش وبصیرت وهوشمندی با بیانات مقام معظم رهبری مرتفع شویم.

عکس+مهرعلی رهنمای

خبر:زینت موسوی پور