افتتاح نخستین مجتمع نوآوری‌و فناوری مهارت دانش‌بنیان  در مرکز آموزشی 22بهمن ساری
افتتاح نخستین مجتمع نوآوری‌و فناوری مهارت دانش‌بنیان  در مرکز آموزشی 22بهمن ساری
نخستین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش بنیان در مرکز آموزش فنی حرفه ای ۲۲ بهمن ساری افتتاح شد.

 اولین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش بنیان به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور سید حسین درویشی مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز آموزش فنی حرفه ای ۲۲ بهمن ساری افتتاح شد.

 به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با مشارکت و همکاری سه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و شرکت فناور یکتا نیرو صنعت نیکان (تیوان) مجتمع نوآوری و فناوری مهارت های دانش بنیان در راستای اجرای طرح مهارت افزایی، دانش آموختگان دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب و کارهای نوین و با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان از طریق اجرای دوره های آموزش فنی و حرفه ای در حوزه نوآوری کارآفرینی، فناوری های نوین یا دانش بنیان بر اساس استانداردهای مهارت در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری، ایجاد و به بهره برداری رسید.

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، در این مراسم گفت: رویکرد جدید آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار (مبتنی بر اشتغال) در کشور به اجرا در می آید. باید دغدغه ها را حذف نمود و مطابق مطالعات موجود مهارت های آموزشی را افزایش داد تا آموزش های فنی و مهارتی گسترش یابد. باید همه فرهیختگان و دست اندرکاران در فضای عمومی قرار گیرند تا دغدغه ها رفع گردد.

وی ادامه داد: طرح هایی در استان در دست بررسی است و همه ی مسئولین و دست اندرکاران به نقش و اهمیت بسزای آموزش های مهارتی اذعان دارند و آموزش های فنی و حرفه ای را بسیار موثر می دانند. اکثر کارآموزان کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و به نظر می رسد مجتمع های آموزشی می توانند حلقه مفقوده بین دانشگاه و آموزش فنی و حرفه ای را خوب پوشش دهند. آموزش فنی و حرفه ای می تواند از ایده و تفکر بروز دانشجویان بهره مند شود و در مقابل دانشجویان می توانند از آموزش های مهارتی بهره لازم را ببرند. در این بین طرح ها تبدیل به نوآوری شده و محصولات تجاری باید به عرضه عموم مردم برسد تا مردم تاثیر آموزش های فنی و مهارتی را در زندگی خود لمس نمایند.