اختصاص اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریالی برای پل شهر پل‌سفید
اختصاص اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریالی برای پل شهر پل‌سفید
؛ پل شهر پل سفید یکی از بخش‌های چهار خطه کردن محور سوادکوه ، حد فاصل فیروزکوه تا قائم‌شهر  محسوب می‌شود که سال‌هاست در انتظار اعتبار کافی برای ساخته شدن به سر می‌برد.  به دلیل تعریض این محور در ورودی و خروجی شهر پل سفید و تک بانده بودن پل قدیمی شهر، در ایام تعطیلات شاهد ترافیک زیاد و ایجاد گلوگاه در این شهر هستیم.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا-  معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح‌های راهسازی سوادکوه، گفت: با توجه به اینکه برای پروژه پل شهر پل‌سفید اعتباری حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، از پیمانکار درخواست شد با استقرار در محل اجرا و فعالیت بیشتر، این پروژه را به انجام برساند.

خیرالله خادمی امروز با حضور در شهرستان سوادکوه از پروژه های مربوط به راهسازی این شهرستان بازدید کرد و افزود: محور سوادکوه از راه‌های اصلی ارتباطی تهران به شمال کشور است و تنها جاده ای  است که ترافیک جاری آن باید همیشه برقرار باشد.

 وی تصریح کرد:در این طرح، به چشم انداز شهری، دیدگاه مردمی و دیگر شاخص های مرتبط با زیباسازی شهری نگاه ویژه‌ای شده است .

خادمی خاطرنشان کرد: برای این پل از ردیف اعتباری وزارتخانه و منابع اعتباری دیگر مانند ماده ۵۶ قانون که تسهیلات بانکی را شامل می شود، استفاده خواهیم کرد تا بخش مهمی از پروژه در سال جاری صورت پذیرد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرا این پروژه عمرانی، تعریض کامل مسیر، دوربرگردان ها و تملک نیز انجام می‌شود.

 خادمی در خصوص آزادراه قائمشهر به ساری گفت: این پروژه در حقیقت کنارگذر جنوبی ساری محسوب می‌شود که تا الان بیش از ۱۸ کیلومتر تملک انجام شده است.

وی اضافه کرد: با معرفی بنیاد تعاون وزارت دفاع به عنوان سرمایه‌گذار بعد از هماهنگی های لازم با مسئولان استانی، به زودی شاهد شروع پروژه خواهیم بود .

لازم به ذکر است؛ پل شهر پل سفید یکی از بخش‌های چهار خطه کردن محور سوادکوه ، حد فاصل فیروزکوه تا قائم‌شهر  محسوب می‌شود که سال‌هاست در انتظار اعتبار کافی برای ساخته شدن به سر می‌برد.  به دلیل تعریض این محور در ورودی و خروجی شهر پل سفید و تک بانده بودن پل قدیمی شهر، در ایام تعطیلات شاهد ترافیک زیاد و ایجاد گلوگاه در این شهر هستیم.

اجرای پروژه چهار بانده کردن محور سوادکوه ، احداث پل کابلی جدید در کنار پل قدیمی موجود، طراحی شده است، ولی به خاطر ناکافی بودن اعتبارات، هنوز به سرانجام نرسید.