مراسم تجليل از كارگران و جوانان نمونه نيروگاه نكا برگزار شد
مراسم تجليل از كارگران و جوانان نمونه نيروگاه نكا برگزار شد
به مناسبت روز جهاني كار و كارگر، آئين تجليل از كارگران و جوانان نمونه نيروگاه شهیدسلیمی نکا با حضور فرماندار و تعدادي از مسئولان شهرستاني برگزار شد.

 

به گزارش ندای تجن- در اين مراسم فرماندار شهرستان نکا طی سخنانی ضمن تبریک روز صنعت برق و کار و کارگر و تشکر از خدمات کارکنان نیروگاه، یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامی داشت و گفت: شهید مطهری در ابعاد مختلف علمی برای نظام اسلامی سرمایه ای ارزشمند و چهره ای بی بدیل بود و فقدان آن شهید در برهه تثبیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خسارت جبران ناپذیری را به انقلاب اسلامی تحمیل کرد.

عبدالرضا بابایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پيشرفته اي خيره كننده كشور در رشته هاي مختلف علمي و تمجيد از نقش كارگران در استحکام پایه های اقتدار نظام، افزود: سرمایه انسانی مهمترین رکن اقتدار کشور است و بدون نیروی انسانی توانمند و مقتدر، اقتدار و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد.

وی همچنین بالندگی و اقتدار نظامی شاخص کشور در منطقه را مرهون تلاش نیروی انسانی دانست و خاطرنشان ساخت: کشور ما یکی از تأثیرگذارترین کشورها در حوزه اقتصادی است و همه این توفیقات حاصل زحمات کارگرانی است که يافته هاي علمي دانشمندان را به محصول و ثروت تبديل میكنند. 

همچنین در این مراسم مديرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ضمن تقدير و تشكر از زحمات و تلاشهاي كاركنان و تبريك روز ملي صنعت برق و روز جهاني كار و كارگر و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، به تشریح منزلت رفیع کارگران و عنصر کار از منظر و سیره پیامبر اعظم(ص) پرداخت.

حسینعلی تازیکي بوسه حضرت رسول(ص) بر دستان كارگر را بیانگر اوج قداست كار و نهايت تكريم مقام كارگر در اسلام ارزیابی کرد و گفت: از ديدگاه اسلام كارگري كه براي تأمين معاش خانواده و كسب روزي حلال تلاش ميكند، پاداش عملش همانند مجاهد في سبيل ا… محاسبه مي شود و اگر در آن حال از دنيا برود، شهيد از دنيا رفته است.

 وی با استناد به حدیث و سیره پیامبر اکرم(ص) در خصوص ضرورت انجام امور به بهترین وجه، به حساسیت و اهمیت کار در نیروگاه اشاره کرد و افزود: از نظر اسلام کوچکترین قصوری در انجام امور  پذیرفته نیست و رعایت این اصل مهم بدلیل نیاز مستمر مردم به انرژی در حرفه ما نمود بیشتری دارد که البته به جهت قداست روشنایی بخشی به خانه و کاشانه مردم باید قدردان فرصت خدمتی که برای ما مهیا شده باشیم.

 در ابتدای اين مراسم نماينده كارگران شركت نيز طي سخناني با استناد به بیانی از معمار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند،« کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جوامع هستند »، گفت: کارگر فعال زمینه ساز پیشرفت کشور است و روز کارگر بهانه ای برای پاسداشت خدمات این قشر خدوم و بی ادعای جامعه است.

علي اكبر يخكشي با اشاره به وابستگی شدید زندگی مردم به انرژی برق افزود: کارگران عرصه نور و روشنایی ارائه دهنده مهمترین، حساسترین و استراتژیکترین خدمات هستند و از این منظر شغل تمامی کارکنان این صنعت از ارزشمندترین مشاغل است که به همین جهت بر مسئولان ارشد نظام و بویژه صنعت برق فرض است که قدردان تلاشهای همه کارکنان این صنعت باشند.

وی از آرامش خاطر به عنوان بزرگترین هدیه به کارگران یاد کرد و ادامه داد: صنعت نیروگاهی صنعتی پایه و مهم و متعلق به آحاد مردم کشور است و بالندگی این صنعت همت و توجه بیشتر دولت را هم به مقوله تولید و هم به کاهش دغدغه های معیشتی و ایجاد زمینه آرامش در شاغلان این صنعت می طلبد تا با احساس امنیت، مسئولیت و تعلق خاطر بیشتری برای اعتلای صنعت و تأمین نیاز کشور به انرژی برق تلاش کنند.

 يخكشي همچنین با تقدير و تشكر از برخی اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته، به طرح برخي از مشكلات و بيان مطالبات كاركنان از جمله انعقاد بیمه های درمانی مناسب و کاهش هزینه های سفر شاغلان صنعت از طریق بازسازی و مناسب سازی مهمانسراها و مراکز اقامتی پرداخت. 

  • منبع خبر : روابط عمومی