آغاز خرید تضمینی کلزا در مازندران
 آغاز خرید تضمینی کلزا در مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در مازندران با فعال شدن 5 مرکز در شهرستان های گلوگاه، نکا، ساری، جویبار و آمل آغاز شد.

به گزارش ندای تجن- عباسعلی وفائی نژاد تصریح کرد: تمهیدات لازم برای راه اندازی 17 مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان مازندران در شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار، بابل، آمل و نور صورت گرفته که در ابتدا 4 مرکز فعالیت خود را آغاز کرده و در صورت نیاز با تشخیص و اعلام جهاد کشاورزی در هر شهرستان به تعداد مراکز خرید تضمینی در استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به حدود 8 هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال زراعی جاری حدود 11 هزار و 500 تن کلزا از کشاورزان مازندرانی خریداری شود.

وفائی نژاد همچنین با تاکید بر اینکه مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، به دلیل فسادپذیری بالای دانه های روغنی کلزا، این محصول را با 2 تا 7 درصد ناخالصی و 10 تا 20 درصد رطوبت تحویل می گیرند از کشاورزان مازندرانی خواست: از برداشت زودهنگام کلزا خودداری نموده و با اطمینان از رطوبت پایین آن ، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به لزوم ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی افزود : کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد:کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

وفائی نژاد در پایان با اشاره به فعالیت 17 مرکز در استان به منظور خرید تضمینی دانه روغنی کلزا اظهار داشت: به منظور تسهیل در درسترسی کشاورزان به آدرس نزدیکترین مرکز خرید تضمینی کلزا، لیست مراکز همراه با مشخصات آنها در سایت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران به آدرس GTC2.IR بارگذاری و در دسترس عموم قرار گرفته است.

  • منبع خبر : روابط عمومی