کمبود تولید مرغ تخم‌گذار در استان/ درخواست حذف آستان قدس رضوی برای دریافت اعتبار تسهیلات
کمبود تولید مرغ تخم‌گذار در استان/ درخواست حذف آستان قدس رضوی برای دریافت اعتبار تسهیلات
جلسه امروز بسیار خسته کننده و کسالت آور بود ما نیز به بیان واقعیت‌ها پرداختیم تا بار دیگر شاهد دیدن چنین صحنه‌هایی در مهم‌ترین جلسه استان نباشیم.

به گزارش ندای تجن- جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز با حضور خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، محبی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی،علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، فتح الله پور رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

براساس این گزارش قرار بود جلسه با حضور استاندار مازندران برگزار شود که به دلایلی که ذکر نشد تا پایان جلسه خبری از وی در جلسه نشد.

در این جلسه بر اهمیت برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید شد و علی بابایی کارنامی نیز در تذکراتی درباره اهمیت حضور اعضای اصلی شورای برنامه ریزی در جلسات و پیگیری آنان تاکید کرد، البته این تاکید به صورتی بود که چند باری با سخنان خیریان پور تلاقی یافت و به گفت و گوی بلند کشید.

در پایان نیز معاون منابع انسانی بر سخنان نماینده ساری و میاندرود صحه گذاشت و اعلام کرد که استانداری در مورد صیانت ورود و خروج اعضا و اطلاعات نظارت کند.

دبیرخانه نیز موظف به ارسال دعوت نامه به اعضای اصلی شد.

در ادامه گزارشی آماری درباره میزان تخصیص بودجه از جانب خیریان پور مطرح شد و بر این موضوع تاکید کرد که کمبودهای مالی را از محل مولدسازی جبران می کنیم.

وی اشاره ای به سفر دوم رئیس جمهور به مازندران کرد و افزود:1هزار میلیارد تومان اعتبار طرح های استان است که در لایحه سال جاری با تلاش نمایندگان مجلس اتفاقات خوبی افتاد.

فرزانه نیز خواستار ارزیابی مدیران شهرستان ها براساس جذب اعتبارات و هزینه آن باشد و گفت: در یکی از ادارات 34میلیارد تومان بودجه دولتی داشتند که خواستار دریافت 1میلیارد بودند تا مشاور بگیرند و به آنان بگوید که چطور اعتبار را هزینه کنند.

علی بابایی در ادامه درباره 18پروژه که تنها به یک پیمانکار سپرده شده است، صحبت کرد و خواستار نظارت بر روند اجرای پروژه ها شد.

خیریان پور با بیان اینکه مولدسازی باید با قدرت ادامه یابد، گفت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی در روند طول سال پیگیری های خود را درباره مصوبات انجام دهد و گزارش عملکرد دستگاه ها آماده باشد تا اقدامات مفید آنان دیده شود.

در ادامه چند موضوع پیگیری شد که یکی از آن ها،درباره کشاورزی در اراضی با توان اکولوژی شماره یک بود که معمولا سازمان مدیریت و برنامه ریزی با کشت در آن جا مخالفت می کند.

این موضوع که طرح های کشاورزی غرب استان مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار نمی گیرد اعلام شد که فتح الله پور در پاسخ گفت:ما غرب و شرق نداریم و منع شماره یک و دو نداریم و این اراضی در سند آمایش استان ممنوعیت دارند.

بسیاری از اراضی در گذشته تغییر کاربری داده شدند که هم اکنون می خواهند سطح بیشتر از آن را کشت کنند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استان با بیان اینکه در تامین مرغ گوشتی در استان و برای سایر استان ها عملکرد خوبی داریم، افزود: در تامین مرغ تخم گذار کمبود داریم که لازم است سازمان جهادکشاورزی این موضوع را در سیاست های برنامه ای مورد توجه قرار دهد.

در ادامه درباره ساحل بهنمیر صحبت شد که باقرزاده نماینده مجلس خواستار بازگشایی ساحل شد که مطالبه 17ساله مردم است.

فرماندار بهنمیر گفت آینده جاده ساری -بهنمیر به این جاده است و نظر کارشناسی صورت گرفته است.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: اقوام بنده در همان جا زندگی می کنند و این موضوع مطالبه مردم نیست و جناب استاندار هم نباید این قول را می داد و اگر ایشان قول داد چرا ما اینجا هستیم.

فرماندار بهنمیر گفت: ما انتفاعی از این طرح نداریم.

در ادامه یکی از اعضای جلسه درباره این موضوع که بازگشایی ساحل مطالبه مادر یک شهید بود و استاندار قول پیگیری در جلسه شورای برنامه ریزی را به مادر شهید داد، صحبت کرد و معاون استاندار نیز بر سخنان او صحه گذاشت.

در ادامه فرمانده سپاه کربلا گفت: چرا آستان قدس رضوی به حوزه پرداخت تسهیلات ورود کرد، این تسهیلات را به اداره کل کمیته امداد و بهزیستی بسپارید تا تجمیع شود و به مردم پرداخت کنند.

خیریان پور معاون استاندار درباره قانونی بودن سپردن تسهیلات به آستان قدس رضوی توضیح داد و گفت:در جز 2بند یک تبصره 16 ما حدود 10دستگاه اجرایی مرتبط و 11بانک عامل داریم ،مصوبه شورای برنامه ریزی را گرفتیم و تسهیلات در حال پرداخت است.

یکی از دستگاه های اجرایی سازمان بسیج سازندگی استان است که 35درصد از تسهیلات را به آن دادیم.

آستان قدس رضوی و بنیادعلوی سهمیه کشوری دارند که اگر اصلاحیه را نزنیم سهمیه ما از بین می رود.

در ادامه قصد حذف سهمیه آستان را داشتند که خیریان پور گفت در جلسه بعد پیگیری شود.

به گزارش ندای تجن- جلسه امروز بسیار خسته کننده و کسالت آور بود ما نیز به بیان واقعیت‌ها پرداختیم تا بار دیگر شاهد دیدن چنین صحنه‌هایی در مهم‌ترین جلسه استان نباشیم.