عملیات اجرایی بزرگترین طرح آبرسانی در قائمشهر آغاز شد
عملیات اجرایی بزرگترین طرح آبرسانی در قائمشهر آغاز شد
عملیات اجرایی بزرگترین طرح آبرسانی در قائم شهر با پیش بینی ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل و معاونان آبفا استان ، فرماندار و مدیران شهرستانی آغاز شد .

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران ؛ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی اظهار داشت: مردم صبور و مومن  قائمشهر از سالهای گذشته  در انتظار اجرای این طرح بودند زیرا آب اساسی ترین نیاز انسان و  حیات جامعه است.

آیت الله معلمی ضمن قدردانی از دست اندرکاران و حامیان اجرای این طرح افزود: برکات این طرح شامل حال همه مردم قائمشهر خواهد  شد.

دکتر علیپور نماینده مردم شهرهای قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز در سخنانی از تلاشها و پیگیری های مدیرعامل آبفا مازندران در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس نیز تلاش می کنند مشکلات مردمی در مناطق محروم را با اجرای طرحهای محرومیت زدایی برطرف کنند.

وی  با اشاره به اینکه آب و برق  از مهمترین زیرساختهای کشور است  افزود: در بحث آب، مجلس شورای  اسلامی ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت.

دکتر مرادیان دیگر نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی  در سخنانی به تحریم کشور در بخشهای مختلف اشاره و تصریح کرد: هدف از این تحریمها به زانو در آوردن کشور است که خوشبختانه امروز کلنگ زنی طرح آبرسانی به قائمشهر نشان می دهد کشور به سمت جلو در حال حرکت است  و این شتاب  و تلاش ارزنده و ستودنی است.

وی ادامه داد: طرحهای آبرسانی در سطح استان مازندران درحال انجام است  که اقدام بسیار مهمی محسوب می شود.

مهندس برارزاده مدیر عامل آبفا مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زیرساختهای موجود در این استان، برای ارائه خدمات به ۳ میلیون نفر در نظر گرفته شد در صورتی که ، هرساله میزبان میهمانان و مسافران عزیز از سراسر کشور است ،گفت: بنابراین ضروری است اعتباراتی که در حوزه خدمات رسانی به این استان در نظرگرفته  می شود با نگاه ملی انجام شود.

وی به تدوین کتابچه تنش  آبی و ارائه آن به وزارت نیرو جهت دریافت اعتبارات لازم اشاره و تصریح کرد: رفع تنش و کمبود آبی در مازندران یکی از دغدغه های مهم ما است.

مدیرعامل آبفا مازندران ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته توانستیم۱۵۰۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به  ۶۰۰ روستای دارای کمبود آب اختصاص دهیم .

مهندس برارزاده به آغاز طرح آبرسانی در شهر قائمشهر اشاره کرد و افزود:  امروز روز مهمی برای مردم این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در فاز اول حجم مخزن دخیره آب شرب شهر قائمشهر از طریق برداشت از کف به دوبرابر افزایش یافت.

مهندس برارزاده، اجرای خط انتقال به طول ۲۷۰۰ متر از تاسیسات ایستگاه پمپاژ تا هسته مرکزی شهر به  قطر ۸۰۰  میلی متر و نیز اجرای خط انتقال به طول ۲۲۵۰ متر به قطر ۲۰۰ میلی متر را از مشخصات این طرح عنوان کرد و گفت:  ۱۰۰۰ میلیارد ریال  اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی شد.

مولایی، فرماندار قائمشهر نیز در این مراسم از اجرای طرح آبرسانی در این شهر ابراز خرسندی کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود آب مردم قائمشهر برطرف می شود بنابراین از مدیرعامل و مجموعه آب و فاضلاب مازندران  بابت آغاز عملیات این طرح قدردانی می کنم.