قرارگاه دانش‌بنیان راه‌کارهای اجرایی ارائه دهد/قرارگاه کمک حال مدیران استان باشد
قرارگاه دانش‌بنیان راه‌کارهای اجرایی ارائه دهد/قرارگاه کمک حال مدیران استان باشد
سید محمود حسینی پور توقع ما از قرارگاه دانش بنیان این است که با استفاده از نخبگان استان برای برون رفت از بحران ها راهکارهای اجرایی ارائه دهد، گقت: قرارگاه دانش بنیان، جایگاه دانش نوین را در صنعت استان می بایست مورد ارزیابی قرار دهد، چرا که مدیران صنعتی علاقمند به همکاری با دانشگاه ها هستند. ‎

به گزارش ندای تجن-سید محمود حسینی پور در جلسه با اعضای قرارگاه دانش بنیان استان مازندران با عنوان اینکه، تلاش های زیادی برای فعال کردن قرارگاه دانش بنیان از سوی دستگاه های اجرایی صورت گرفته است و یک چشم انداز طولانی مدت برای توانمند کردن حوزه های تاثیرگذار استان تدوین شده است، خاطر نشان کرد: بهانه تشکیل این قرارگاه، فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال گذشته بوده است و جلساتی برگزار و کمیته ها شکل گرفت.

وی گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه و نظام نامه و شرح فعالیتی که تدوین شد، ترسیم یک مسیر متعالی در استان با همفکری مجموعه های نخبگانی و دانش بنیانی در استان است تا به مجموعه اجرایی استان نسبت به تحولات اداری و مدیریتی کمک کنند.

استاندار عنوان کرد :وجود این قرارگاه منجر به تحولات مهمی در استان می شود و قرارگاه دانش بنیان یک تشکیلات فرا اجرایی است و نظر همه دستگاه های اجرایی را می تواند اخذ کند.

حسینی پور بیان کرد: توقع ما از قرارگاه دانش بنیان این است که با استفاده از نخبگان استان برای برون رفت از بحران ها راهکارهای اجرایی ارائه دهد، هرچند نقد کردن هم نیاز اساسی هر توسعه ای است.

رئیس شورای اداری استان با بیان این که شانیت این قرارگاه را در این می بینیم که راهکارهای اجرایی ارائه کند نه فقط کار مطالعاتی کند، اظهار کرد: قرارگاه دانش بنیان، جایگاه دانش نوین را در صنعت استان می بایست مورد ارزیابی قرار دهد، چرا که مدیران صنعتی علاقمند به همکاری با دانشگاه ها هستند.

او توضیح داد: قرارگاه دانش بنیان می بایست به سه مقوله کشاورزی، گردشگری و صنعت بپردازد و از منظر حضور مراکز دانش بنیان رصد و بررسی اولیه انجام دهد و در گفتمان مدیریتی استان می بایست قرارگاه به این موضوعات به طور ویژه بپردازد تا شاهد پیشرفت لازم در این راستا باشیم.

سید محمود حسینی پور، اظهار نمود: همایش های بزرگ استانی و ملی با حضور نخبگان اقتصادی می بایست در دستور کار قرارگاه دانش بنیان قرار گیرد. نگاه ما این است تنها جریانی که می تواند کمک حال مدیران استان باشد قرارگاه دانش بنیان و دانشگاه های استان است و قرارگاه دانش بنیان می بایست پرچمدار علم در استان باشد.

  • منبع خبر : استانداری