شاهنامه فردوسی رهنمای هنر نقالی شد
شاهنامه فردوسی رهنمای هنر نقالی شد
در سفر به مشهد مقدس مادرم برایم کتاب شاهنامه را خرید و هر شب یکی از قصه های آن را تعریف می‌کرد.

به گزارش ندای تجن-سیده ترلان نادری برگزیده بخش نقالی اولین جشنواره استعدادیابی “کاتی” در مازندران که حدود چهار سال در بخش نقالی در شهرستان نکا فعالیت دارد، از علاقه خود به شاهنامه و نقالی گفت و ادامه داد: در سفر به مشهد مقدس مادرم برایم کتاب شاهنامه را خرید و هر شب یکی از قصه های آن را تعریف می کرد.

این هنرمند نوجوان 11 ساله که در پایه پنجم تحصیل می کند، ادامه داد: وقتی مدرسه علاقه من را به شاهنامه دید من را به آقای روحی، استاد نقالی معرفی کرد.

وی که از کلاس دوم تا کنون در رشته نقالی فعالیت دارد، با بیان اینکه در کنار درس به هنر نقالی می‌پردازم، گفت: دیگر دانش آموزان علاقمند را به آقای روحی برای آموزش معرفی کردم.

این دختر نوجوان که در جشنواره کاتی برگزیده شده است، این جشنواره را فرصتی برای معرفی استعدادادها برشمرد.

گفتنی است: اولین جشنواره استعدادیابی مازندران با عنوان “کاتی” با تلاش های موسسه ماهور پارسی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار و دو هزار و 354 اثر به این جشنواره ارسال شد.

در مرحله ابتدایی و مقدماتی هیات انتخاب ۱۵۲ اثر را برای مرحله نهایی انتخاب و در پایان ۳۰ نفر به عنوان برگزیدان رشته های مختلف معرفی شدند.

این جشنواره در قالب اجرای صحنه‌ای (مجری‌گری)، صداپیشگی و دوبله، سرود و تواشیح، تلاوت قرآن کریم، خوشنویسی، هنرهای تجسمی (نقاشی و نگارگری)‌، نقالی، هنرهای نمایشی و عروسکی، آواز و خوانندگی، نوازندگی و تنظیم موسیقی، تردستی و استندآپ کمدی برگزار و به مرحله پایانی رسید.

  • منبع خبر : ستاد خبری جشنواره