هزینه‌کرد 400میلیارد تومان برای احیای مرغ لاین بابل‌کنار /اصلاح نزاد جوجه با سیاست‌های دانش‌بنیانی
هزینه‌کرد 400میلیارد تومان برای احیای مرغ لاین بابل‌کنار /اصلاح نزاد جوجه با سیاست‌های دانش‌بنیانی
معاون اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه یک خط از مجموعه مرغ لاین آرین در اختیار معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت،گفت: این خط با سیاست های دانش‌بنیانی در حال مدرن‌سازی است و در عین حال در همین خط در حال پرورش اصلاح نژاد جوجه نیز هستند


به گزارش ندای تجن -حسن خیریانپور با اشاره به اقدامات هشت‌گانه برای احیای مرغ لاین آرین در بابل‌کنار،گفت: از سال۱۳۹۹ پس از دستور مقام معظم رهبری درخصوص احیای لاین آرین، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و مدرن‌سازی این مجموعه هزینه شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران،افزود: آماده‌سازی سالن”3G” این مجموعه انجام شده است و در مرحله نصب تاسیسات قرار دارد.
او با اشاره به مزرعه این مجموعه تولیدی،تصریح کرد: در مزرعه”D” بابل‌کنار به طور کامل عملیات بازسازی، مدرن سازی و نوسازی انجام شد و به بهره برداری نیز رسید.
خیریانپور، در رابطه با کارخانه جوجه‌کشی بابل‌کنار،اظهار کرد:عملیات ساختمانی کارخانه جوجه‌کشی به‌اتمام رسیده است و نصب تاسیسات در حال انجام می باشد.
معاون اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه یک خط از مجموعه مرغ لاین آرین در اختیار معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت،گفت: این خط با سیاست های دانش‌بنیانی در حال مدرن‌سازی است و در عین حال در همین خط در حال پرورش اصلاح نژاد جوجه نیز هستند.
وی با اشاره بر اینکه در جهت حمایت از سویه آرین از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان با نگاه حمایتی نهاده‌های دامی به‌صورت اقساط ۲ ماهه و بدون کارمزد با ضمانت نامه بانکی ارائه‌ می شود،خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از این سویه، محصولات مرغ تولید آرین توسط شرکت پشتیبانی اموردام با قیمت 12 درصد بالاتر از نرخ مصوب جهت ذخیره سازی خریداری می‌شود.

  • منبع خبر : دریافتی