خانواده‌ها را دعوت به بازدید از مرکز می‌کنیم/فرصت اشتغال خانگی در رشته‌های مختلف مهارتی وجود دارد
خانواده‌ها را دعوت به بازدید از مرکز می‌کنیم/فرصت اشتغال خانگی در رشته‌های مختلف مهارتی وجود دارد
طاهری با بیان اینکه فرصت اشتغال خانگی در رشته‌های مختلف وجود دارد، افزود: کافی هست آگاهی لازم نسبت به مهارت‌ها در جامعه به وجود آید که در اینجا نقش رسانه‌ها ارزشمند است.

به گزارش ندای تجن- مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 22بهمن ساری در گفت‌و گو با ما، با بیان اینکه این مرکز بیش از 30سال پیش افتتاح شد که در حال حاضر 20کارگاه صنعتی در این مکان فعالیت دارند، گفت:این مرکز جزو 3مرکز برتر کشور است که شامل رشته‌های مختلف از تراش و چوب و لیزر و تراشکاری و پرینت 3بعدی و رشته‌های آزمایشگاهی ،ریخته گری،فلزکاری و جوشکاری برق و …است .

سید احمد طاهری با اشاره به اینکه قرار است جوشکاری زیر پودری(1) را افتتاح کنیم که در سطح استان تک است، افزود: تعمیر لوازم خانگی سردکننده و اسپلیت و تاسیسات و هیدوریلیک و داریم. و همین طور رشته مگاترونیک در مازندران سرآمد است و در حوزه صنایع چوب و درودگری هم در حال آموزش هستیم.

طاهری با اشاره به اینکه هم زمان با آموزش، اقدامات تولیدی و خدماتی برای کارآموزان صورت می گیرد،افزود 3دوره آموزش مربیان کشور را در این مرکز در حال برگزاری داریم که مربیان مازندرانی به آنان آموزش می دهند؛هر سال 90ساعت مربیان کشور باید دوره بازآموزی را بگذرانند.

وی با بیان اینکه مربیان مرکز در سطح کشور و برخی در جهان مطرح هستند، ادامه داد: مازندران به عنوان استانی که پذیرای مسابقات مختلف است در محل مرکز 22بهمن میزبان می شود.

مدیرمرکز آموزش فنی و حرفه ای 22بهمن ساری با اشاره به اینکه از سال گذشته اقدام به تجهیز دپارتمان صنایع چوب مرکز کردیم که با بودجه سفر رئیس جمهور تجهیزات را تهیه کردیم، افزود:کارگاه صنایع چوب هم در حال راه اندازی است که هنوز تکمیل نشد و در حال حاضر 3مربی در دپارتمان فعالیت می کنند.

طاهری با بیان اینکه در سال جاری 90ساعت دوره آموزشی بازآموزی مربیان در مرکز در حال انجام است، گفت: تجهیزات ارزشمندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 22بهمن ساری وجود دارد که همه علاقه‌مندان به کار فنی در کنار شرکت در دوره‌های آموزشی می توانند از آن‌ها استفاده کنند، ادامه داد: ما نیاز داریم تا خانواده‌ها نسبت به فعالیت مرکز آشنایی یابند و امکان بازدید از مرکز در قالب تورهای تفریحی و گردشگری وجود دارد.

طاهری با بیان اینکه فعالیت مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هم در داخل و هم بیرون از مرکز صورت می گیرد، افزود: بسیاری از مربیان ما در زندان‌ها، مراکز ترک اعتیاد، پادگان‌ها و ..به آموزش نیروها می پردازند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری سازمان بسیج سازندگی و ستاد فرمان امام خمینی (ره) تعدادی از کارآموزان را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کردیم، اضافه کرد: همکاری خوبی با بخشداران و دهیاران مرکز استان داریم و در راستای آموزش هدفمند قدم برمی‌داریم تا به نتیجه اشتغال زایی بیانجامد؛ در روستاها نیاز به همکاری بیشتر دهیاران داریم تا با شناسایی ظرفیت‌های روستای خود نیازمندی آنان را به ما معرفی کنند.

طاهری با اشاره به اینکه نیاز است آموزش و پرورش نیز برای معرفی ظرفیت‌های مرکز به ما کمک کند، ادامه داد: اگر زمینه بازدید بیشتر برای دانش آموزان فراهم شود مسلما می توان آنان را به سمت رشته‌های فنی هدایت کرد.

وی با بیان اینکه مهار تورم و مانع زدایی به رشد و پیشرفت مهارت وابسته است، گفت:در هر رشته ای فرد بسته به توانمندی و مهارت دارای درآمد می شود و بهتر است بدانیم که مهارت افزایی سبب کاهش بیکاری و رشد اقتصادی در کشور می شود.

طاهری با اشاره به اینکه خودم با آموزش‌هایی که در مرکز دیدم اقدام به ساخت میز، صندلی و کتابخانه و تعمیر وسایل می کنم، گفت: با این اقدامات بسیاری از هزینه‌های منزل کاهش می یابد.

این مدیر مهارتی با اشاره به اینکه یادگیری مهارت سبب افزایش اعتماد به نفس فردی و کاهش هزینه در خانواده می‌شود، گفت: در حال حاضر کارآموزانی داریم که پدر و فرزند هستند که پدر پس از بازنشستگی اقدام به شرکت در دوره مهارتی کرد.

وی با بیان اینکه فرصت اشتغال خانگی در رشته‌های مختلف وجود دارد، افزود: کافی هست آگاهی لازم نسبت به مهارت‌ها در جامعه به وجود آید که در اینجا نقش رسانه‌ها ارزشمند است.

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها نیاز به نیرو دارند که افراد ماهر به راحتی جذب می‌شوند.

1:جوشکاری زیرپودری (SAW) یک فرآیند جوشکاری خودکار است که در آن از الکترود لخت (بدون روکش) با طول پیوسته (که دور قرقره پیچیده شده است)، استفاده می‌شود، در این روش ماده حفاظت کننده جوش به صورت پودر روی درز ریخته می‌شود و به فاصله کمی پشت نازل پودر، قوس الکتریکی توسط الکترود لخت و در زیر این پودر برقرار می‌گردد. در حین جوشکاری نیز از آنجا که قوس زیر پودر برقرار می‌شود، جرقه جوشکاری مشاهده نمی‌شود و به همین دلیل نیازی به استفاده از ماسک برای اپراتور نیست و تنها عینک محافظ صنعتی کفایت می‌کند.

پودر، عامل مشخصه جوشکاری زیر پودری است و روکشی ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد عمل جوشکاری بدون پاشیدگی، جرقه زدن و یا ایجاد دود انجام شود.

پودر دانه‌ای معمولا به صورت خودکار روی خط جوش و در پیشاپیش الکترود که در حال حرکت به جلو می‌باشد، ریخته می‌شود. این ماده حوضچه مذاب را در مقابل گازهای هوا محافظت نموده و به تمیزی فلز جوش کمک می‌کند و در ضمن خواص شیمیایی فلز جوش را نیز بهبود می‌بخشد.

جوشکاری به روش قوس زیرپودری اغلب به صورت تخت برای جوشکاری کارخانه‌ای در حالت خودکار و یا نیمه خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد.