سازمان محیط زیست طوری عمل کند که ضمن حفاظت، به رشد صنایع هم کمک کند/کشاورزان گرفتارند پرداخت پول آنان را امروز و فردا نکنید/مجلس با بررسی و مطالعه لایحه عفاف و حجاب را تصویب کند
سازمان محیط زیست طوری عمل کند که ضمن حفاظت، به رشد صنایع هم کمک کند/کشاورزان گرفتارند پرداخت پول آنان را امروز و فردا نکنید/مجلس با بررسی و مطالعه لایحه عفاف و حجاب را تصویب کند
آیت الله لائینی در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامی داشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) به موضوع عفاف و حجاب،عملکرد محیط زیست و ارتباطات بین المللی اشاره کرد.

به گزارش ندای تجن- آیت الله محمدی لائینی با اشاره به گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل، گفت: ۶۰ سال از آغاز انقلاب گذشت و به برکت حمایت‌های امام خمینی (ره) و مردم، الان بیش از چهار دهه است که از انقلاب محافظت شده است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان گرامی داشت سالروز شهدای ۱۵خرداد ۱۳۴۲ اولین شهدای دسته جمعی در انقلاب اسلامی، افزود:روز جهانی محیط زیست را در هفته آینده داریم، تمام موجودات هستی و مخلوقات برای ما آفریده شده و بر گردن ما حق دارند‌، ادای شکر ما حفظ محیط زیست است، روز جهانی محیط‌زیست برای حفظ محیط‌زیست است.

️وی ادامه داد:در سازمان محیط زیست به نام (محیط زیست) نفوذی‌ها و جاسوس‌هایی به‌وسیله کشورهای خارجی وارد شدند و اطلاعاتی را در این زمینه کسب می کنند و یا مشورت‌های غلط به مسئولان این سازمان می‌دهند که باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شوند.

️امام جمعه ساری افزود:بسیاری از رکود صنایع و عدم توسعه‌یافتگی آن ناشی ممانعت‌های نادرست محیط زیست است که باید هم از محیط زیست محافظت کرده و هم راهکار برای توسعه صنایع به‌وجود بیاورند.

آیت الله لائینی بیان کرد:گندم کشاورزان در حال برداشت است از دولت کریمه و دولتمردان انتظار داریم که پول کشاورزان را پرداخت کرده و امروز و فردا نکنند اینها گرفتار و بدهکار هستند.

وی افزود:مجلس انقلابی ما که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس از آن به عنوان انقلابی نام بردند امسال در سال آخر این دوره باید به پاس تعریف و تمجید ایشان بهتر از سال گذشته به‌صورت جهادی و انقلابی حرکت کند.

آیت الله لائینی بیان کرد:در رابطه با لایحه عفاف و حجاب که قوه قضائیه به مجلس ارائه کرده ممکن است ضعف و قوت‌هایی داشته باشد، یک عده ناقدین و معترضین نقدهای درستی دارند، مجلس باید با بررسی و مطالعه این لایحه را تصویب کند تا کرامت زن و مرد حفظ شود و هم در مقابل هنجارشکنی‌ها و هنجارشکنان بازدارنده باشد و شل و ضعیف نباشد.

️وی افزود:مقام معظم رهبری در فرازی از فرمایشاتشان درباره امام راحل فرمودند؛ “ما مس بودیم او ما را طلا کرد، او کیمیا و اکسیر بود، ما زندگی معمولی داشتیم او خمودگی‌ها را تبدیل به تحرک و تپش کرد”، واقعا حضرت امام با این انقلاب اسلامی این ملت را اینچنین سرزنده کرده، استعداد و لیاقت، ظرفیت حماسه و ایثار درونی ملت شکوفا شده است‌، هر کدام از شهیدان یک تابلوی افتخار هستند که ظرفیت بالای این ملت را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:سالروز ارتحال امام اگر چه موجب غم و اندوه ماست، اما سالروز رهبری امام خامنه‌ای را به همراه دارد که مایه امیدواری ماست‌، شکرانه‌اش این است که با سید علی هم بر میثاق و بیعتی که کردیم باقی خواهیم ماند.

خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان به‌دنبال خروج قبلی از لبنان، عراق و از منطقه این زنگ خطر را برای دوستانش در منطقه به صدا درآورده و این درس بزرگ را به آنها داده که نمی‌توانند به آمریکا آویزان باشند و تکیه کنند.

️بر همین اساس عربستان بیدار شده و برای تحسین روابط با جمهوری اسلامی پا پیش گذاشته، پادشاه عمان اخیرا در ملاقات با مقام معظم رهبری خواستار رابطه مصر با ایران شدند که حضرت آقا هم استقبال کردند.

لازم به ذکر است سخنران پیش از خطبه: حجت‌الاسلام اصغری (ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران)بود و مجری گری برنامه نیز بعهده مصطفی ابراهیم نژاد بود.

حجت‌الاسلام حاج مهدی ایزدی مداحی کرد و قاری و موذن نیز رضا ذبیحی بود.

اجرای مراسم باشکوه نماز جمعه توسط مسجد فاطمه‌الزهرا(س) و پایگاه مقاومت شهدای شرف آبادو میز خدمت نیز اداره بنیادمسکن و امور منابع انسانی بود.

  • منبع خبر : دریافتی از دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران