طرح‌های نیمه تمام عمرانی مازندران تعیین تکلیف شود / ساماندهی یکپارچه سواحل از اولویت‌های نخست مازندران
طرح‌های نیمه تمام عمرانی مازندران تعیین تکلیف شود / ساماندهی یکپارچه سواحل از اولویت‌های نخست مازندران
استاندار مازندران بر تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام عمرانی استان تاکید کرد و گفت: توسعه اقتصادی روستاها و ساماندهی یکپارچه سواحل از برنامه های مهم و اساسی استان است. ‎

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی پور در جلسه معارفه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با عنوان اینکه این استان با دارا بودن شرکت های دانش بنیان فعال و پویا از ظرفیت های مناسبی در این بخش برخودار است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی کارهایی که تاکنون انجام شده است اما هنوز نتوانستیم ارتباط لازم بین این مجموعه ها با دیگر بخش ها را برقرار کنیم.

وی ادامه داد: معاونت عمرانی جزو مهمترین معاونت های استانداری به شمار می رود و مسئولیت های بزرگی دارد، بطوریکه ایجاد هماهنگی و نظارت بین واحدهای استانی دستگاه های اجرایی، ‌طرح های زیربنایی و عمرانی با توجه به نیازها، نظارت عالی بر برنامه های عمرانی و گزارش گیری مستمر از پیشرفت برنامه های عمرانی شهرها و روستاهای استان از اهم فعالیت های این معاونت است.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: از مسئول جدید معاونت عمرانی استانداری مازندران این انتظار می رود که اولویت های فعلی استان را ملاک فعالیت ها و کارهای خود قرار دهد تا بتوانیم به نتایج خوبی در حوزه های عمرانی دست یابیم.

وی در ادامه با برشمردن اولویت های عمرانی و توسعه ای مازندران، اظهارداشت: توسعه سرمایه گذاری در بخش های عمرانی از جمله این موارد است که نیازمند ورود بخش خصوصی در طرح های مهم استان می باشد.

حسینی پور گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم باید با پیاده کردن راهکارهایی در بخش خصوصی، انگیزه ایجاد کنیم.

وی از ترافیک به عنوان دیگر معضل و اولویت مازندران نام برد و ادامه داد:‌ این مساله نیز به عنوان اولویت استان به شمار می رود و باید با جدیت با بکارگیری تمام توانمندی ها، امکانات مهندسی و تجربیاتی که در کشور وجود دارد این معضل برچیده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه در خصوص معضل پسماند در یکسال اخیر تلاش های خوبی انجام شده است، ‌گفت:‌ با تلاش و توجه بیشتر در رفع این معضل باید کاری کنیم که به نقطه اطمینان بخش برسیم تا این استان که مظهر حفاظت از محیط زیست است مسائل محیط زیستی در آن به خوبی اجرا شود.

وی تجاوز به اراضی کشاورزی این استان را قابل چشم پوشی ندانست و افزود:‌ مازندران جزو استان هایی است که در بخش کشاورزی فعالیت و در تامین امنیت غذایی کشور نقش دارد و ساماندهی یکپارچه سواحل به عنوان اولویت اول استان مازندران و یکی از نیازمندی های امروز جامعه است که معاونت عمرانی استاندار مازندران نقش ممتازی در ساماندهی سواحل ایفا می کند و این موضوع همواره جزو اولویت ها و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود:‌ تحقق کامل طرح ملی مسکن باید با جدیت در دستور کار قرار دارد اما به دلیل شرایط خاص استان ازجمله گرانی و کمبود زمین با مشکلاتی مواجه ایم.

حسینی پور، توسعه اقتصادی روستاها را برنامه اصلی دولت مردمی سیزدهم برشمرد و ادامه داد:‌ نهضت توسعه روستایی با اجرای کارهای عمرانی در روستاهای مازندران باید شکل گیرد.

وی افزود:‌ ضرورت تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام مازندران از دیگر اولویت هاست و نیازمند این هستیم تا طرح های نیمه تمام زود به اتمام برسد.

حسینی پور گفت:‌ سالانه بیش از ۴۰ میلیون مسافر به این استان سفر می کند و ۶ کریدور مهم مواصلاتی در استان وجود دارد که سه کریدور به صورت مستقیم به پایتخت متصل است و مدیریت ترافیک به عنوان برنامه های کاری پرمسئولیت حوزه این معاونت است.

وی از معاونت عمرانی استاندار مازندران به عنوان معاونت های مهم در ایجاد تحول عمرانی در استان نام برد و گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است که انتظار می رود این فعالیت ها تداوم یابد و تقویت شود.

با حضور استاندار، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، معاونین استاندار، فرماندار ساری، مدیران ستادی و کارکنان حوزه عمرانی، احمد توکلی، به عنوان سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران معارفه و از تلاش های رضاعلیخانی در مدت مسیولیتش قدردانی شد

  • منبع خبر : استانداری