مازندران آماده میزبانی از 4دلاور ناوگروه 86نداجا است/بابلی‌ها مشتاق دیدار همشهریان خود هستند
مازندران آماده میزبانی از 4دلاور ناوگروه 86نداجا است/بابلی‌ها مشتاق دیدار همشهریان خود هستند
فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت : شهرستان بابل برای میزبانی از چهار فرزند شایسته شهر خود که در ناوگروه ۸۶ نداجا دور دنیا را با افتخار دور زدند، آماده شد.

به گزارش ندای تجن- ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود، در تاریخ 30اردیبهشت ماه سال جاری با پایان ماموریت خود در بندرعباس پهلو گرفت.

این ناوگروه پس از اعزام به ماموریت دور کره زمین از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلوگیری کرده بود.

صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران بود و دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت کردند و نهایتا ظهر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند.

4نفر از دلاوردان اهل مازندران و شهرستان پهلوان پرور بابل هستند.

براساس گزارشی که از طرف روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل به دست ما رسیده است، قاسم عزیز زاده گرجی ،معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان بیان کرد : مراسم استقبال از 4دریانورد اهل شهرستان بابل امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی امیر دهی ، حجت الاسلام علی ابراهیم نژاد ، سید علی میر حسین زاده و معین نجف زاده راس ساعت ۹:۳۰ صبح فردا یکشنبه از ناحیه سپاه بابل آغاز خواهد شد .

وی گفت : فرزندان شجاع بابل صبح فردا از ناحیه سپاه بابل تا آستانه امامزاده قاسم به صورت خودرویی از سوی شهروندان به گرمی استقبال خواهند شد.

فرماندار بابل تصریح کرد : مراسم محوری استقبال از این چهار عزیز ۱۰ صبح فردا در آستانه امام زاده قاسم این شهرستان با حضور دکتر روح الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران برگزار خواهد شد .