اعزام ۲ ورزشکار توان‌خواه مازندرانی به مسابقات المپیک ویژه آلمان/لزوم حمایت از ورزشکاران توان‌خواه مازندرانی
اعزام ۲ ورزشکار توان‌خواه مازندرانی به مسابقات المپیک ویژه آلمان/لزوم حمایت از ورزشکاران توان‌خواه مازندرانی
ورزشکاران توان خواه دیروز عصر با مدیر کل ورزش و جوانان و سایر دست اندرکاران حوزه ورزش استان دیدار و گفتگو کردند و خواستار حمایت از قشر توان خواهان شدند.

بعدازظهر دیروز ورزشکاران اوتیسم و کم‌توان ذهنی عازم به مسابقات جهانی آلمان با عادل عالیشان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران دیدار کردند.

گفتنی است خانم آرزو شهمیری در رشته بوچی و حامد تورانی در رشته اسکیت دو نماینده مازندران در تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران برای این رقابت‌ها هستند.

اسماعیلی مشاور استاندار مازندران در این دیدار گفت: لازم است نگاه ویژه مدیریت جدید ورزش و جوانان مازندران به ورزشکاران اوتیسم و کم‌توان ذهنی معطوف شود.

وی افزود: هدف از این جلسه اعلام آن است که ورزشکاران کم توان ذهنی نیز همچون سایر ورزشکاران برای برافراشتن پرچم سه رنگ ایران عازم رقابت‌های جهانی خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این ورزشکاران نیازمند توجه ویژه‌ای جهت برخورداری از حمایت‌ها و تجهیزات مورد نیاز هستند و این مهم نیازمند حمایت از این ورزشکاران است.

وی ادامه داد: متأسفانه همچنان ورزشکاران رشته اسکیت ما از داشتن یک سالن محروم هستند اما عازم مسابقات المپیک ویژه هستند.

مشاور استاندار مازندران گفت: ازدواج یکی از معضلات جدی این قشر است و لازمه حل این مشکل حمایت جدی از آنان است.

اسماعیلی تاکید کرد: بر اساس قانون می‌بایست سالن‌های ورزشی در برخی ساعات در اختیار ورزشکاران اوتیسم، توان خواه و کم‌توان ذهنی تخصیص یابد که متاسفانه این مهم رعایت نمی‌شود.

وی اعلام کرد: این ورزشکاران با هزینه شخصی عازم این مسابقات می‌شوند اما باید در نظر بگیریم که پرچم مقدس کشور را برافراشته می‌کنند.

مشاور استاندار مازندران عنوان کرد: اختصاص یک سانس اختصاصی به این ورزشکاران و تامین مالی بخشی از هزینه آنان مطالبه جدی این ورزشکاران است.

معاون بهزیستی مازندران نیز در این مراسم گفت: مناسب سازی سالن‌های ورزشی از الزاماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: قطعا در مقوله ورزش، اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران می‌تواند نقش موثری در مناسب سازی سالن‌های ورزشی ویژه معلولان داشته باشد.

عادل عالیشان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این دیدار اظهار کرد: دستگاه ورزش در کنار بهزیستی خواهد بود و قطعا از ورزشکاران توان خواه حمایت خواهد کرد.

وی افزود: وظیفه خود می‌دانیم هر آنچه در توان داریم را به این ورزشکاران ارائه کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران عازم مسابقات المپیک ویژه، خاطرنشان کرد: قطعا استقبال خوبی را از دو نماینده مازندرانی عازم مسابقات جهانی آلمان تدارک خواهیم دید.

این مسئول ادامه داد: برای تخصیص سانس باید تعداد ورزشکاران به حد لازم برسد و در شهرستان‌هایی که شرایط وجود داشته باشد خدمات ارائه خواهد شد.

عالیشان گفت: موضوع ازدواج معلولان را به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد و قطعا در مراسمات جشن ازدواج نیز از معلولان دعوت خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: مناسب سازی سالن‌های ورزشی از الزامات است و باید بپذیریم که بسیاری از سالن‌های ما قدیمی است و فاقد مناسب سازی است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، عنوان کرد: ورزشکاران مورد نظر و درخواست نمایندگان جامعه توان خواهان توسط اداره‌کل ورزش و جوانان پیگیری و مناسب‌سازی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است دو نماینده مازندرانی تیم ملی ایران در مسابقات المپیک ویژه آلمان امروز اعزام خواهند شد.

  • منبع خبر : دریافتی