منابع جدید تامین آب شرب مشترکین شهرستان بهشهر تجهیز و راه‌اندازی می‌شود
منابع جدید تامین آب شرب مشترکین شهرستان بهشهر تجهیز و راه‌اندازی می‌شود
مدیر امور آب و فاضلاب بهشهر از تجهیز منابع جدید تامین آب شرب مشترکین این شهرستان در اسرع وقت برای گذر از تنش آبی در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس کمال الدین گودرزی  در تشریح طرح های نیمه تمام اولویت دار شهرستان بهشهر برای  عبور از تنش آبی در تابستان 1402 گفت: یکی از این طرحها ، تجهیز و وارد مدار نمودن چاه مجتمع آبرسانی شهید هاشمی نژاد برای آبرسانی به روستاهای سارو و پاسند است که با توجه به افت شدید دبی چشمه های این مناطق، اجرای این طرح در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، انتخاب پیمانکار برق رسانی  انجام شده  و پیمانکار در حال اجرای خط انتقال برق می باشد افزود: خرید منصوبات چاه توسط پیمانکار در دستور کار قرار داردکه به محض انجام پروژه برق رسانی منصوبات توسط پیمانکار نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر امور آبفا بهشهر ضمن اشاره به انتخاب پیمانکار برای تجهیز منابع تامین آب شرب جدید در سریع ترین زمان ممکن، تصریح کرد: این منابع شامل چاه های شماره 12، رسولیان و دستغیب( بهشهر) – چاه موسی خان( خلیل شهر)  و تکمیل و تجهیز یک باب ایستگاه پمپاژ در خلیل شهر می باشد .

مهندس گودرزی با اشاره به اتمام عملیات حفاری چاه شماره 4 رستمکلا و نیز لزوم احداث 600 متر خط انتقال 160 میلی متری و 200 متر خط انتقال 110 میلی متری برای انتقال آب چاه شهرداری رستمکلا به خط انتقال بندر امیر آباد با  هدف افزایش دبی مسیر خط انتقال و تامین آب انشعابات حاشیه دریای خزر از محل اعتبارات تنش آبی گفت: برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم  و به دلیل افت دبی چاه شماره 10 و متعادل نمودن مجدد دبی ورودی و خروجی مخزن ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید جایگزین این چاه در دستور کار قرار گرفت.

وی، تکمیل طرح مجتمع آبرسانی حسین آباد از محل اعتبارات تنش آبی که شامل انتخاب پیمانکار جهت احداث طرح برق، خرید و نصب الکترو پمپ شناور ایستگاه پمپاژ و خرید الکترو پمپ چاه قدیم روستا می باشد، را از دیگر برنامه های اولویت دار در گذر از تنش آبی امسال عنوان کرد.

گفتنی است امور آب و فاضلاب بهشهر دارای59445 مشترک خانگی  و غیر خانگی می باشد.