پهنه‌بندی مدیریت پسماند مازندران باید طبق استانداردهای بین‌المللی عملیاتی شود / اجرای طرح مطالعاتی هوشمند‌سازی مدیریت زباله و پسماند استان
پهنه‌بندی مدیریت پسماند مازندران باید طبق استانداردهای بین‌المللی عملیاتی شود / اجرای طرح مطالعاتی هوشمند‌سازی مدیریت زباله و پسماند استان

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی پور در دومین جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، خاطرنشان کرد :بازدید های میدانی، اظهارات کارشناسی و علمی متفاوتی در بخش مدیریت پسماند مازندران وجود دارد و مردم نیز با توجه به سلامت عمومی در مدیریت پسماند حساس هستند. وی گفت : اگرچه مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسوولان […]

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی پور در دومین جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، خاطرنشان کرد :بازدید های میدانی، اظهارات کارشناسی و علمی متفاوتی در بخش مدیریت پسماند مازندران وجود دارد و مردم نیز با توجه به سلامت عمومی در مدیریت پسماند حساس هستند.

وی گفت : اگرچه مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسوولان مازندران نسبت به مدیریت پسماند استان همواره وجود داشته است، اما به نتیجه واحد برای حال این چالش زیست محیطی استان نرسیده ایم.

حسینی پور به اهمیت تکمیل بانک اطلاعاتی مدیریت پسماند مازندران اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدیریت در جمع آوری، حمل و نقل و دفع زباله را باید عملیاتی کنیم.

وی از اجرای طرح مطالعاتی هوشمند سازی مدیریت زباله و پسماند استان خبر داد و اظهار داشت: فرمانداران باید در مسائل مرتبط با مدیریت پسماند شهرستان های متبوع بسیار مطلع و آگاه باشند.

استاندار مازندران با بیان این که پهنه بندی مدیریت پسماند مازندران باید طبق مقررات و استاندارد های بین المللی عملیاتی شود، گفت: آمایش سرزمینی برای دفع بهداشتی زباله های استان مشخص شده است و نباید خارج از آمایش کاری کرد.

حسینی پور مدل مدیریت پسماند و زباله طبق آمایش سرزمینی مازندران را مهم و حساس توصیف کرد و افزود: باید حداکثر تا ۴۵ روز آینده مجموعه جانمایی مدیریت پسماند مشخص شود.

استاندار مازندران با اظهار این که با توجه به حساسیت های زیست محیطی منطقه شمال ، جانمایی مدیریت پسماند باید مورد تایید وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست کشور برسد، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی در جمع آوری زباله ها در اماکن عمومی مشارکت خوبی داشتند، اما باید در این مورد به جایی برسیم که کاملا احساس رضایت داشته باشیم.

وی به شروع فصل تابستان و حضور گردشگران در استان مازندران اشاره کرد وعنوان نمود: معتقدم آنقدر فضای عمومی استان باید تمیز باشد تا پرتاب شدن زباله از ماشین و یا ریختن زباله در مناطق عمومی اصلا رخ ندهد .

استاندار مازندران بر لزوم فرهنگ سازی رعایت مقررات مسایل زیست محیطی تولید و ریختن زباله در مازندران تاکید کرد و گفت: صد البته باید جانمایی ها برای ریختن زباله فراهم شود، چراکه اجرا و رعایت مقررات تولید و ریختن زباله منوط به ارایه خدمات حداقلی است.