ارسال لینک‌های آلوده در پوشش سهام عدالت بازهم قربانی گرفت
ارسال لینک‌های آلوده در پوشش سهام عدالت بازهم قربانی گرفت
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و کشف پرونده متهمی خبر داد که از طریق ارسال پیامک و لینک جعلی با عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به برداشت 40 مییون ریال از حساب بانکی شهروند گلوگاهی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمود کلوانی” در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها، پیگیر ی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتاشهرستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص ثبت نام سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و جمعاً مبلغ 40میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ پلیس باعث بروز برداشت‌ غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه شاکی با مرکز فوریت های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت مال صورت گرفته می شود ضمن حضور در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان پلیس فتا صورت گرفت و وجه مسروقه به مبلغ40 میلیون ریال به شاکی بازگردانده شد.

سرهنگ کلوانی بیان داشت: شهروندان عزیز اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده‌ شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک و آلوده هستند و هرلحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.