روز نخست هفته با تصویب مجلس تعطیل می‌شود
روز نخست هفته با تصویب مجلس تعطیل می‌شود
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب تعطیلی روزهای شنبه علاوه بر جمعه‌ها و افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز خبر داد.

 

به گزارش ندای تجن-«عباس گودرزی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس در نشست امروز دوشنبه همچنین با اصلاح قانون خدمات کشوری و کاهش ساعات کار هفتگی کارکنان دولت از ۴۴ به ۴۰ ساعت موافقت کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم یادآور شد: این مصوبه در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده و باید برای تصویب نهایی فرایند قانونی را در صحن علنی مجلس بگذراند و به تصویب نمایندگان برسد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در پایتخت و برخی استان‌ها تعطیلات کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی غیر از بانک ها و برخی دستگاه‌های خدمات رسان به روزهای پنجشنبه و جمعه اختصاص دارد که در صورت تصویب مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی، روزهای پنجشنبه به روزهای کاری تغییر یافته و به جای آن شنب‌ ها به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته می‌شود.

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه نشست هیأت دولت در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در جمع خبرنگاران از ارسال لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته و تغییر آن از پنجشنبه‌ها به شنبه، به مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

به گفته لطیفی، هماهنگی تعطیلات پایان هفته کشورمان با سایر کشورها مورد درخواست بسیاری از فعالان اقتصادی بوده است.