همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و تعاون،کار و‌ رفاه اجتماعی در آموزش و پرداخت تسهیلات صنایع‌دستی
همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و تعاون،کار و‌ رفاه اجتماعی در آموزش و پرداخت تسهیلات صنایع‌دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و تعاون،کار و‌ رفاه اجتماعی در آموزش و پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: با تعامل این دستگاه‌ها، تجاری‌سازی وبرندسازی این محصولات برای صادرات گام‌های بزرگی بر داریم.

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر شامگاه دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در برنامه مازرون شو‌ با اعلام اینکه از ۱۷ تا ۲۷ خرداد هفته صنایع‌دستی نامگذاری شده است، اظهار کرد: برای پاسداشت صنعت‌گران در این هفته برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که در سطح استان برنامه‌های مختلف در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برپایی ۱۰ نمایشگاه در شهرستان‌های استان در هفته صنایع‌دستی،گفت: در این نمایشگاه‌ها هنرمندان، محصولات بومی استان را برای فروش به نمایش گذاشته‌اند.

او با بیان اینکه در این هفته جشنواره و همایش‌های متعدد در سطح استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: این همایش‌ها در سه شهر بهشهر، چالوس و ساری به دلیل تعداد زیاد هنرمند و صنعتگر برگزار شد تا همه هنرمندان بتوانند حضور پیدا کنند.

برزگر بیان کرد: در این هفته یاد و خاطره هنرمندان صنایع‌دستی که در بین ما نیستند گرامی داشته شد و همچنین از پیشکسوتان این عرصه تجلیل به عمل آمد‌.

فعالیت بیش از 7هزار صنعتگر در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ صنعتگر در استان اشاره کرد و گفت: هنر صنایع.دستی از نیاکان و پیشینیان به ارث رسیده با دستان پر توان خود هنر خلق می‌کنند باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

 او ادامه داد: نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرهای رامسر، سوادکوه، بهشهر، نوشهر، چالوس و مناطق دیگر در حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه در خیلی از هنرها و صنایع‌دستی استان شهرت جهانی داریم، بیان کرد: خوشبختانه تمام شهرستان‌های استان قابلیت‌های فراوان دارند.

تجاری سازی و برندسازی با همکاری دستگاه ها

برزگر در خصوص فرش کلاردشت، گفت: کلاردشت به واسطه اینکه پیشینیان این منطقه عموما دامدار و کشاورز بودند دسترسی به مواد اولیه مثل پشم راحت‌تر بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: به دلیل منطقه کوهستانی محصولاتی که عموما از نساجی است که فرش این منطقه زبانزد خاص و عام‌ و بسیار برجسته و شاخص است.

برزگر از همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و تعاون،کار و‌ رفاه اجتماعی در آموزش و پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: با تعامل این دستگاه‌ها، تجاری‌سازی وبرندسازی این محصولات برای صادرات گام‌های بزرگی بر داریم.