دیدار رییس حوزه هنری مازندران با مدیر کل آموزش‌و پرورش استان
دیدار رییس حوزه هنری مازندران با مدیر کل آموزش‌و پرورش استان
مهدی معصومی گرجی در دیدار با حسین کمالی ظرفیت آموزش و پرورش را فرصتی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با هنر انقلاب و رشد و رویش هنرمندان متعهد برشمرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران، ۲۴ خرداد سال جاری طی نشستی دوجانبه در اداره کل آموزش و پرورش، فرصت های موجود در فضای دانش آموزی جهت معرفی هرچه بیشتر هنر متعهد به دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

حسین کمالی حوزه هنری را کانون تجلی و بالندگی هنر انقلاب عنوان کرد و گفت: همکاری آموزش و پرورش با حوزه هنری از این منظر، سازنده است که هر دو دستگاه می‌توانند در فرهنگ‌سازی و تولید محتوای ارزشمند برای جریان انقلاب، به رشد فکری جوانان و نوجوانان دانش‌آموز کمک کنند.

همچنین رییس حوزه هنری مازندران مجموعه آموزش و پرورش را گنجینه ای از فرصت های ناب فرهنگی برشمرد و افزود: با همکاری و تمرکز بیشتر بر دانش آموزان رده های مختلف سنی، می توان آموزه های تازه ای را به این نسل پرشور منتقل ساخت.

وی با اشاره به برنامه‌های منطبق بر سند تحول حوزه هنری مازندران دادامه داد: ایجاد هسته‌های رشد دانش آموزی امکانی است جهت شناساندن هرچه بیشتر هنر انقلاب و سوق دادن دانش آموزان به فضای فرهنگی هنری انقلاب اسلامی که این رویکرد در نهایت به رویش استعدادهای هنری در طراز انقلاب اسلامی ختم خواهد شد.

معصومی گرجی با اشاره به همکاری اخیر حوزه هنری مازندران با آموزش و پرورش استان گفت: چندی پیش و به مناسبت هفته هنر انقلاب، فراخوان فرهنگی ادبی با عنوان «زنگ انقلاب» در مدارس استان منتشر شد.

این مقام مسئول با اشاره به هدف استعداد یابی طرح مذکور برای دوره های نویسندگی ادامه داد: در این فراخوان که با طرح چند سوال عمومی با محتوای فرهنگی، ادبی، هوش و… تنظیم شد، بیش از ۵۰۰ دانش آموز شرکت کردند که می‌توان برای حداقل صد شرکت کننده جهت آموزش‌های بعدی برنامه ریزی کرد که این دستاورد درواقع محصول همکاری دو مرکز مذکور می باشد.

در ادامه مسئولان حوزه هنری مازندران و آموزش و پرورش درباره تنظیم تفاهم‌نامه همکاری در هفته های آینده گفتگو کردند.

شایان ذکر است که حوزه هنری مازندران و اداره کل آموزش و پرورش استان پیش از این نیز در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری از جمله جشنواره فیلم، جشنواره های قرآن و عترت، نمایشگاه های هنری و تولیدات مختلف هنری همکاری هایی داشتند.