تعداد ورزشکاران قهرمان بسیار اما اطلاع‌رسانی درباره بازگشت از مسابقات ضعیف است /کمیته‌ای برای دریافت مطالبات ورزشکاران و قهرمانان در اداره تشکیل دادیم /سمنی برای دریافت مطالبات قهرمانان و ورزشکاران نداریم
تعداد ورزشکاران قهرمان بسیار اما اطلاع‌رسانی درباره بازگشت از مسابقات ضعیف است /کمیته‌ای برای دریافت مطالبات ورزشکاران و قهرمانان در اداره تشکیل دادیم /سمنی برای دریافت مطالبات قهرمانان و ورزشکاران نداریم
سازمان‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها می‌توانند در قالب کمیته ورزشکاران فعالیت داشته باشند و ما هم از این اقدام استقبال می‌کنیم، در حوزه محیط‌زیست و جوان سمن‌هایی داریم؛ اما در این حوزه اگر سمنی ثبت شده در حوزه ورزشکاران و قهرمانان باشد حتماً از وجود آن استقبال می‌کنیم؛ اما تاکنون چنین سمنی نداریم که پیگیر مطالبات باشند.

به گزارش ندای تجن- چند هفته پیش گزارشی درباره ورزشکارانی منتشر کردیم که در زمان بازگشت به میهن مورد استقبال قرار نگرفتند و در زمان پس از قهرمانی نیز حمایتی از آنان نشد.

این موضوع را پیش از این با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در میان گذاشتیم و درباره علت عدم استقبال از ورزشکاران و دریافت مطالبات آنان پیگیر شدیم اما با توجه به اهمیت موضوع بار دیگر گفت‌و گوی کامل تری درباره موضوع انجام دادیم که در متن زیر می‌خوانید:

عادل عالیشان با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت و قابلیت قهرمانان ورزشی بسیاری است، گفت: این ورزشکاران در طول سال تعداد 500 الی 600 مدال ملی، آسیایی و بین‌المللی و جهانی به دست می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه تعداد قهرمانان بسیار است و نیاز به اطلاع‌رسانی از سوی آن‌ها به ادارات ورزش و جوانان، افزود: برخی از مسابقات که دارای اهمیت است مسلماً هیات‌ها نیز اطلاع دارند و مراسم استقبال از آنان به عمل می‌آید.

عالیشان با بیان اینکه اگر از اعزام ورزشکاران مطلع باشیم به بدرقه آنان هم می‌رویم، ادامه داد: به‌عنوان نمونه در رقابت‌های آسیایی یک مراسم بدرقه برگزار کردیم و در حال حاضر نیز کسانی که مدال می‌گیرند به استقبال آنان می‌رویم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه ما به‌عنوان تشکیلات قانونی متولی ورزش هستیم، افزود: اما برای برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از ورزشکاران دستورالعملی نداریم که ستاد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های 89 الی 91 زمانی که بهداد سلیمی در رقابت‌ها شرکت می‌کرد با هماهنگی سایر نهادها کمیته تشکیل می‌دادیم، افزود: در آن زمان تلویزیون شهری را به کمک شورا و شهرداری آماده می‌کردیم و مردم جلوی درب منزل سلیمی می‌نشستند و به‌صورت زنده مسابقات را می‌دیدند و پس از قهرمانی نیز مراسم استقبال برگزار می‌کردیم.

عالیشان با اشاره به اینکه در هر شهرستان که از آمدن ورزشکاران اطلاع داشته باشند با همکاری فرمانداری ستاد استقبال تشکیل می‌شود، گفت: با همکاری فرماندهی انتظامی امنیت مراسم تأمین می‌شود و سایر اقدامات نیز انجام می‌شود.

این مسئول ورزشی با بیان اینکه در اداره کل، کمیته ورزشکاران و قهرمانان را تشکیل دادیم، افزود: یک نفر را در کمیته برای پیگیری گذاشتیم و ابلاغ زدیم تا ورزشکاران برای دریافت مطالبات، تسهیلات و اشتغال به او مراجعه کنند.

وی ادامه داد: رضا عطری به‌عنوان پرسنل در اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد جذب شد و چون ورزشکار ملی‌پوش است مأموریت ورزشی برایش زدیم. یکی از ورزشکاران ووشو نیز در شهرستان قائم‌شهر مشغول به کار شد.

عالیشان در پاسخ به سئوال ما درباره اینکه این موضوع که پس از گذشت چندماه سرپرستی هنوز حکم مدیریت را دریافت نکردید سبب نگرانی درباره فعالیت اداره کل ورزش و جوانان شده است، گفت: حکم سرپرستی بنده به دست وزارت ورزش و جوانان است، اگر شخص وزیر ورزش و جوانان از عملکرد ما رضایتمندی داشته باشد انجام می‌شود اگر هم نه، شخص دیگری می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سرپرست هم مانند مدیرکل مأموریت و تکلیف خود را می‌داند و جلو می‌رود، ادامه داد: ما توقف نداریم و تمام برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان افزود: در سال دریافت سهمیه المپیک 2024 قرار داریم و در حال فعالیت شبانه‌روزی هستیم، خیر، برای ما سرپرستی با مدیرکلی تفاوتی ندارد و این روزها شاهد افزایش تحرک و پویایی در اداره هستیم.

وی با بیان اینکه پس از مدت‌ها معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان را مشخص کردیم و سایر معاونت‌ها هم احیا کردیم، افزود: در حال حاضر پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها هستیم. در کنار آن می‌خواهیم تحولات اداری به وجود آوریم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه هیات‌های ورزشی چندین مجامع برگزار کردند و اقدامات در حال انجام است، افزود: پیگیر برخی از پروژه‌های کلیدی استان با همراهی استاندار هستیم و اینکه سرپرست باشیم یا مدیرکل تفاوتی ندارد و مهم این است که تحرک و پویایی ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سئوال ما درباره اینکه آیا سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در زمینه گرامی داشت و برگزاری مراسمات و دریافت مطالبات ورزشکاران نقش داشته باشند، گفت: بله سازمان‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها می‌توانند در قالب کمیته ورزشکاران فعالیت داشته باشند و ما هم از این اقدام استقبال می‌کنیم، در حوزه محیط‌زیست و جوان سمن‌هایی داریم؛ اما در این حوزه اگر سمنی ثبت شده در حوزه ورزشکاران و قهرمانان باشد حتماً از وجود آن استقبال می‌کنیم؛ اما تاکنون چنین سمنی نداریم که پیگیر مطالبات باشند.

گفت‌و گو :نداکلائی