سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی؛ گامی برای تشکیل ائتلاف جهانی / باید زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم/لزوم توجه به منابع طبیعی
سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی؛ گامی برای تشکیل ائتلاف جهانی / باید زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم/لزوم توجه به منابع طبیعی

️به گزارش ندای تجن- نماینده رهبری در استان مازندران در خطبه های امروز نماز جمعه ساری در محل مصلی، گفت:تقوا کلید همه برکات، برطرف شدن خشکسالی، نعمت امنیت و موارد دیگر است؛ بنده باز هم شما و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. آیت الله لائیینی [با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع)]ادامه […]

️به گزارش ندای تجن- نماینده رهبری در استان مازندران در خطبه های امروز نماز جمعه ساری در محل مصلی، گفت:تقوا کلید همه برکات، برطرف شدن خشکسالی، نعمت امنیت و موارد دیگر است؛ بنده باز هم شما و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

آیت الله لائیینی [با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع)]ادامه داد: ایشان می فرمایند بهترین عبادت این است که بتوانیم نیت خودمان را در هر کاری خالص کنیم، متاسفانه بخشی از مردم و ادارات درگیر نمایش‌ها هستند، کار باید برای خدا باشد، همچنین اینکه بهترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.

وی با بیان اینکه سه شنبه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است؛افزود: لازم است همه ما از این خانواده‌ی نمونه الگوبرداری کنیم، باید زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم، به‌نظرم همانطوری که در هر زمینه‌ای خیّرینی داریم، خیرین ازدواج آسان هم باید داشته باشیم تا به کسانی که تمکّن ازدواج را ندارند کمک کنند.

نماینده رهبری در استان مازندران اضافه کرد:۲۷ خرداد سالروز جهاد کشاورزی است، از گذشته که جهاد سازندگی خدمات خوبی را ارائه داد امروز هم این وظایف بر دوش جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۸ خرداد روز بیابانزدایی است که باید منابع طبیعی، محیط‌زیست و جهاد کشاورزی به مسئله فزونی بیابان‌ها و از بین رفتن نباتات توجه کنند،گفت: الان خیلی از ریزگردها از داخل است، بیابان‌های خشک زیاد داریم که باید آن را تبدیل به فضای سبز کنیم نه اینکه جنگل را با آسیب تبدیل به بیابان کنیم.

آیت الله لائیینی ادامه داد:چهارشنبه ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران استاد برجسته، شخصیت علمی، عرفانی و جهادی که گمنامانه در جنگ حضور پیدا کرد و جانانه جنگید و به شهادت رسید، به همین مناسبت روز بسیج اساتید است، اساتید ما باید از این استاد الگو بگیرند، در کنار مقام علمی مقام ارزشی داشته باشند.

️وی با بیان اینکه پنجشنبه اول تیر ماه روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) است، نهادی تبلیغاتی با کارکرد جهادی و ارزشی؛افزود: اما بودجه کمی دارد که از مسئولان بالادست می‌خواهم که به این توجه کنند و مدارس معارف را جدی بگیرند.

️همچنین این روز، روز اصناف است، هم نقش اصناف، انتظارات اصناف و هم انتظار از اصناف مهم است و همچنین روز ملی صرفه‌جویی در مصرف آب است که در آستانه تابستان باید آن را جدی بگیریم.

️امام جمعه ساری [با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی]گفت: این کشورها که از آنها تعبیر به حیاط خلوت آمریکا می‌کنند، مورد بی‌مهری و ظلم آمریکا قرار داشته و دارند، نظام جمهوری اسلامی هم که سابقه ظلم آمریکا را در کارنامه‌ خود دارد، چه خوب است که کشورهای مظلوم به هم نزدیک شوند.

️در کشور ما هر وقت دولت‌های غرب‌گرای آمریکازده و غرب‌زده سرِ کار آمدند از این دولت ها و کشورهای مظلوم فاصله گرفتند و تمام دلخوشی‌شان با سه چهار کشور زورگوی غربی بوده؛ اما همانطوری که ظالمان برای ما ائتلاف تشکیل می‌دهند ما هم ائتلاف جهانی مستضعفان و مظلومان تشکیل خواهیم داد و هم نظام سلطه واژگون خواهد شد و هم نظام مهدوی ان‌شالله مستقر خواهد باشد

آیت‌الله محمدی لائینی امروز پس از پایان نماز جمعه، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در مصلی امام خمینی (ره) بازدید کردند.